پوسترهای «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد» و «سومین جشنواره هنری دست نقش» با حضور مدیرکل فرهنگ‌و‌ ارشاد اسلامی استان یزد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد و جمعی از هنرمندان شهرستان رونمایی شد.
احسان عابدی مدیرکل فرهنگ ‌و‌ ارشاد اسلامی استان در این مراسم با اشاره به سبقه فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد گفت : جشنواره‌ شعر توحیدی با حضور شاعران برجسته استان وکشور و بین المللی در میبد برگزار شد و انشاءالله  در سال ۱۴۰۳ نیز برگزار می‌شود. 
عابدی ظرفیت های هنری میبد را هم خاطرنشان کرد و افزود : هنرمندان میبد در جشنواره تئاتر که اخیرا برگزار شد، حضور داشتند و رتبه کسب کردند که نشان  از ظرفیت عظیم هنرمندان در هنر تئاتر دارد. 
وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد در همه شهرستان‌ها مجموعه هایی دارد که بیش از چند دهه از ساخت آنها می‌گذرد و رو به فرسوده شدن هستند تصریح کرد :  میبد هم یکی از شهرهایی است که با این وجود اینکه وضعیت خوبی نسبت به شهرهای دیگر دارد، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام کارهای عمرانی و بهسازی و فراهم کردن امکانات سرمایشی سالن‌ها است.
مدیرکل فرهنگ ‌و‌ ارشاد اسلامی استان یزد گفت : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر  بودجه توان محدودی دارد و با این وجود پیگیریهایی برای اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام داده‌ایم و  با وجود تورم موجود به برای تامین تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها ؛ نیازمند پشتوانه و تامین اعتبار از سوی نهادها و دستگاهها و انجام مسئولیت اچتماعی آنها و بخش صنعت هستیم.
وی افزود : بهره‌بردار سالن‌ها مردم و هنرمندان هستند، همه باید کمک کنیم، مسئولیت اجتماعی صنایع باید کمک و حمایت از هنرمندان و آموزش و پرورش باشد.
عابدی برگزاری جشنواره های سفال و تئاتر خیابانی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی هنرمندان بسیار موثر خواند و گفت: انشاءالله با حضور و اتحاد و همدلی هنرمندان که بار اصلی جشنواره ها بر دوش آنها است، شاهد روی دادن اتفاق‌های بسیار خوب خواهیم بود.
هادی زارع رئیس اداره ارشاد میبد هم گفت: سال ۹۷ رویداد «دست نقش» به صورت ورکشاپ برای باز طراحی سفال و سرامیک با حضور هنرمندان تجسمی برگزار شد، سال ۹۸ هم این جشنواره با همین عنوان برای بازطراحی نقوش زیلو داشتیم. سال بعد این رویداد با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و امسال با پیگیریهای چند ماه گذشته برگزاری جشنواره دست نقش با عنوان «کتیبه‌های سفالی» در دستور کار قرار گرفته‌است.
هادی زارع افزود: جشنواره تئاتر خیابانی نیز برای چهارمین سال برای آشنایی بیشتر مردم با تئاتر و ترویج فرهنگ تئاتر برگزار می‌شود.