آیت الله اعرافی


آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  که به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری برگزار شد؛ گفت :  اجرای طرحهای منابع طبیعی را باید با مطالعه و تحقیق دقیق و فرهنگ سازی و مشارکت مردم محقق کرد .
امام جمعه میبد با بیان اینکه مردم باید حفظ منابع طبیعی را از خود بدانند و با فرهنگ سازی پای کار بیایند افزود : برنامه ریزی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت ، همکاری مردم و دستگاههای فرهنگی برای کاشت نهال و حفاظت از نهال‌ها  ، یک کاری جهادی و نیازمند حضور نیروهای پای کار است.
وی استفاده بی رحمانه بشر از منابع طبیعی  عامل اصلی بسیاری از مشکلات و چالش های حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و تنگ شدن راه های تنفس در دنیا خواند و گفت : با این شرایط زندگی بر روی کره زمین در آینده بسیار سخت شده  و جمعیتها در نقاط محدودی متمرکز خواهند شد و شاید بخش های مرکزی کشور مثل استان یزد دیگر قابل سکونت نباشد .
آیت الله اعرافی تصریح کرد: نگاه به این چالش‌ها باید جهانی و همگانی باشد و به جز کاشت درخت باید برای  صیانت از فضای سبز و اراضی کشاورزی و استفاده از منابع آب به  فرهنگ عمومی مردم  تغییر کند که در مسیر این فرهنگ سازی آموزش و پرورش و دانشگاهها، حوزه ، مساجد و رسانه ها و دستگاههای فرهنگی مسئولیت سنگینی دارند.
مدیرحوزه های علمیه کشور اجرای طرحهای هر مدرسه یک نهالستان و هر کارخانه یک نهالستان را مثبت ارزیابی و بر تحقق آن تاکید کرد. 
سید جمال سجادی پور فرماندار میبد هم تکمیل عملیات زیرسازی و درختکاری  پارک ایرانیان را خواستار شد و با تحسین اجرای طرح نهضت مدرسه سازی و هر کارخانه یک مدرسه گفت : در مدارس می توان با کاشت درخت، درختکاری را بین دانش آموزان ترویج و فرهنگ سازی کرد.
کریمی مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری استان يزد هم گفت: شهرستان میبد به عنوان مرکز بیابانی تولید نهال کشور نامگذاری شده‌است.
وی با بیان اینکه در شهرستانهای خاتم، ابرکوه و اشکذر نیز تولید نهال راه اندازی شده است گفت : 500 هزارنهال  بادام کوهی  و بنه در مناطق ییلاقی و یک میلیون و 750 هزار نهال که تعداد 800 نهال آن در میبد و مابقی در اشکذر و مابقی مناطق تولید شده است .
وی با تاکید بر داشتن مصوبه برای کاشت نهال در تمام مناطق از یک حرکت علمی در راستای نهالکاری در استان خبر داد و گفت : با اقدامات انجام شده همه پای کار آمده‌اند و عملکرد خوبی در کشور با تولید 2 میلیون و 200 درخت داشته‌ایم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه صنایع باید 20 درصد از اراضی خود را به فضای سبز اختصاص دهند گفت : با تکمیل خط انتقال پساب در میبد می توان فضای سبزی که مشکل آب دارند ؛ آب مورد نیاز آن را تامین کرد .
در  پایان این نشست از مهندس جمال جنتی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میبد به واسطه فعالیت های اخیر در ایجاد نهالستان و تولید نهال تقدیر شد