آیت الله اعرافی



آیت الله اعرافی در جلسه شورای مسکن شهرستان میبد که با حضور خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی و نادریان زاده مدیرکل بنیاد مسکن استان ، فرماندار میبد و اعضای این شورا برگزار شد از اهتمام جدی فرماندار میبد و همراهی دستگاه ها دراجرای طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد .
امام جمعه میبد گفت : طرح نهضت ملی مسکن طرح بزرگ ملی است که درسطح کشور، استان و شهرستان میبد با برداشتن بار مسکن از دوش خانواده ها، بالای 50 درصد مشکلات خانواده ها و جامعه را می تواند  حل کند .  
وی  با بیان اینکه اگر دولت بتواند قول خود در تامین مسکن محقق کند وفای به عهد بزرگی را انجام داده است گفت : الحمدالله استان یزد و شهرستان میبد در اجرای طرح نهضت ملی پیشگام است . 
آیت الله اعرافی در ادامه بر رویکرد معماری و شهرسازی مبتنی بر ارزشهای ایرانی و اسلامی تاکید کرد و گفت : باید دغدغه داشته باشیم که  معماری و شهرسازی هرچه بیشتر بومی یزدی و اسلامی باشد که با مختصات فرهنگی ما سازگار شود. 
امام جمعه میبد ایمن سازی و مقاوم سازی را اصل دیگر در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و تصری کرد : مقاوم سازی یک وظیفه دینی و شرعی است و باید این پروژه ها چنان ساخته شود که در برابر حوادث طبیعی و سیل و زلزله مقاوم باشد .
وی  از برون سپاری در پروژه نهضت ملی مسکن هم استقبال کرد و افزود : مردمی سازی در طرح نضهت ملی مسکن یک اصل است و باید بخشی از این پروژه با نظارت در ساخت و ساز به خود مردم واگذار شود تا با شرایطی که برخوردارند خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند .
آیت الله اعرافی تصریح کرد : در پروژه نهضت ملی مسکن باید فضای آموزشی، مسجد و فضای سبز و نیازهای عمومی تامین شود .
امام جمعه میبد بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه ها و مشارکت آنها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت : 50هزارواحد در استان و 5 هزار واحد در شهرستان میبد باید حداکثر تا سال 1404 به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود . 
در این جلسه خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی و نادریان زاده مدیرکل بنیاد مسکن هم گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد ارائه کردند .