نشست نمایندگان بانوان ادارات با موضوع تربیت اجتماعی و خانواده

با حضور فرماندارمیبد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، نشست نمایندگان بانوان ادارات با موضوع تربیت اجتماعی و خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این نشست دغدغه‌ها و نقاط ضعف و قوت‌ها که در ادارات درراستای فعالیت بانوان وجود داشت مطرح و بر تقویت حضور بانوان در حوزه‌های مختلف تأکید شد.

حسین فلاح فرماندارمیبد در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از تلاش‌های بانوان در همه امور فرهنگی و به‌ویژه فعالیت در حوزه مبارزه با کرونا گفت: تربیت اجتماعی خانواده‌ها یکی از اساس زندگی اجتماعی امروز است و متأسفانه در این حوزه کمتر کارکرده‌ایم.

فلاح افزود: برای تربیت نسل نوجوان و جوان نیاز به اقدام فرهنگی و آموزشی پایه‌ای داریم و برای درک بهتر این نسل باید حرف آن‌ها را شنید باورشان کرد و به آن‌ها شخصیت اجتماعی داد.

فرماندارمیبد در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نقش بانوان را در انقلاب اسلامی نمی‌توان فراموش کرد.

فلاح تصریح کرد: هرچند شرایط کرونا و مشکل اقتصادی داریم اما کشور و نظاممان که به برکت خون شهدا به عزت و عظمت رسیده است باید به حرمت خون شهدا حضور پرشور و حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

خانم دکتر کبری خواجه پور مشاور بانوان فرماندارمیبد در این نشست گفت: درمجموع نتیجه گرفته شد که یکی از سرفصل‌هایی که در سال هزار و 400 با همکاری فرمانداری و حوزه امور بانوان به آن پرداخته شود بحث‌های خانواده در همه ابعاد باشد.

خواجه پور افزود: بنابراین کارگروه تربیت اجتماعی تشکیل خواهد شد تا با حضور نمایندگان بانوان ادارات تا با سرفصل خانواده به پویایی بیشتر امور خانواده و حضور بیشتر بانوان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و تقویت بنیان‌های خانواده در بخش‌هایی که نیاز به استحکام بنیادی دارد کمک کنیم و چالش‌هایی که در جامعه خطر را تشدید می‌کند برطرف سازیم.

وی بابیان اینکه فرماندار قول دادند با دبیری فرمانداری این کارگروه به موضوعات تربیت اجتماعی خانواده کمک شود.

مشاور بانوان فرماندار توجه به فضای مجازی و آسیب‌های آن را خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا و استفاده از فضاهای مجازی و آسیب‌هایی که در این فضا وجود دارد یکی از سرفصل‌های این کارگروه خواهد بود تا در تمام ابعاد برای استفاده از نقاط قوت این فضا، اطلاعات بیشتری را به جوانان و نوجوانان داده شود.

وی افزود: قرار است از گروه‌های سنی که با مشکل مواجه هستند هم در جلسات کارگروه تربیت اجتماعی خانواده بهره و به مشکلات نگاهی فراتر از امروز و هزار و 400 نگاه شود.