مدیرکل دفتر آموزش و ترویج وزارت میراث فرهنگی



مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از کارگاه های موتابی در بفروئیه شهرستان میبد بازدید کرد .
ویدا توحدی در این بازدیدها که فرماندار میبد ، شهردار و رئیس و اعضای شورای بفروئیه هم حضور داشتند  گفت : این بازدید در راستای ارسال پرونده ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی استان یزد صورت گرفت .
توحدی با بیان اینکه هنرصنعت موتابی یکی از صنایع دستی است که ریشه تاریخی در این منطقه دارد گفت : آقای موتاب یکی از افرادی است که با حضوردرنمایشگاه های مختلف صنایع دستی این هنر را پاسداری کردند.
وی گفت: محصولات اولیه که در موتابی تولیدمی شود قابلیت مصرفش کم است و باید با کاربردی کردن محصولات آن و تولید محصولات جدید این هنر صنعت را حفظ کرد .
 مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد : باید نسل جوان را در سالی که شعار آن ارتباط بین نسلی است ؛ با هنرصنعت موتابی آشنا کرد و برای آینده این صنایع دستی افرادی را تربیت کرد که به هنرشان و تولید و مصرف منطقه شان افتخار می کنند و هویتشان را در آن می بینند . 
توحدی با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس  با اراده قوی و زارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و مسئولان شهری و  منطقه ای درکنار هم موفقیت تولید محصولات صنایع دستی را درمنطقه جغرافیایی خود حفظ و آن را با برنامه توسعه دهند قطعا هنرمندان و صنعتگران را با رسیدن به معیشت عزت آفرین خوشحال می کنند . 
وی حضور خود در شهر بفروئیه و بازدید از کارگاه های موتابی را در آستانه سال نو و حجم کار در وزارت میراث فرهنگی ، حمایت همه جانبه از هنر صنعت موتابی عنوان کرد.
پرونده هنر صنعت موتابی برای ثبت ملی هنور در دست بررسی است و گام های خوبی برای ثبت ملی و رونق و توسعه این هنر صنعت برداشته شده است