• + اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی

    سوال: متقاضیان ثبت نام دانش آموزی به کجا مراجعه نمایند؟
    پاسخ : برای ثبت نام دانش آموزی لازم است سرپرست خانواده به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال مراجعه نماید. حضور دانش‌آموزان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم نمی‌باشد.
    سوال: درخواست شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی در چه وضعیتی قرار دارد؟
    پاسخ: صدور شناسنامه‌های طرح تابعیت فرزندان مادر ایرانی در یزد در حال انجام است. برای پرونده هر مادر ایرانی 3پیامک در مراحل مختلف ارسال می شود. اولین پیامک با موضوع: پرونده شما در حال بررسی می‌باشد. دومین پیامک با موضوع: پرونده شما در مرحله استعلام قرار دارد و در سومین پیامک: پرونده فرزند/فرزندان شما در مرحله صدور شناسنامه قرار دارد. برای متقاضیان ارسال می‌گردد. این پیامک‌ها به منظور اطلاع متقاضیان از روند اجرایی پرونده تابعیت هر خانواده ارسال می‌گردد.
    سوال: شرایط تشکیل پروانه زناشویی اتباع خارجی با بانوان ایرانی به چه طریقی است؟
    پاسخ : الف: دریافت گذرنامه الکترونیکی از کنسولگری کشور متبوعه ب: مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی ج : تکمیل پرسشنامه و تشکیل پرونده درخواست ثبت قانونی ازدواج د : بررسی مدارک و انجام سیر مراحل اداری توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ه : صدور پروانه زناشویی و امضاء آن توسط استانداری محترم یزد: تحویل پروانه زناشویی و معرفی به دفتر اسناد رسمی جهت صدور دفترچه ازدواج
  • + اداره کل پدافند غیر عامل استانداری یزد

    سوال: جهت ثبت امریه در اداره‌کل پدافند غیرعامل چه باید کرد ؟
    پاسخ : افراد می‌بایست ضمن به همراه داشتن مدارک تحصیلی. کپی کارت ملی و شناسنامه. نامه درخواست امریه خطاب به مدیرکل پدافند غیرعامل به این اداره کل مراجعه کنند.
  • + اداره کل مدیریت بحران

    سوال : آیا پرداخت خسارت به افرادی که بر اثر هر گونه حادثه به جز حوادث غیر مترقبه دچار حادثه می‌شوند امکان‌پذیر می‌باشد؟
    پاسخ: با توجه به اینکه طبق قانون پرداخت خسارت تنها به آسیب‌دیده‌گان از حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، طوفان، زلزله و حوادث انسان ساز بزرگ تعلق میگیرد ، لذا امکان پرداخت به غیر از موارد فوق (بمانند آتش سوزی اماکن مسکونی، تجاری و یا خرمن‌های محصولات کشاورزی ، انفجار ناشی از نشت گازوغیره ... ) میسر نمی‌باشد.
    سوال: نحوه امهال تسهیلات خسارت دیده‌گان از حوادث طبیعی چگونه است ؟
    پاسخ : در مرحله اول تائید خسارت از سوی سازمان مدیریت بحران کشور (خشکسالی، سیل و...) و ابلاغ آئین نامه اجرایی امهال تسهیلات از سوی هیئت محترم دولت (معاون اول)، تصویب اعتبارات مربوط به بار مالی امهال و تعیین سهمیه هر استان و ابلاغ به استان‌ها، تصویب مناطق متاثر از حوادث در سطح استان و تعیین سهمیه بانکی و شهرستانی امهال تسهیلات در کمیته استانی، سپس ابلاغ مصوبات، آئین نامه‌ها و سهمیه هر شهرستان از محل اعتبا
    سوال: پرداخت خسارت به واحدهای تولیدی و صنعتی به چه شکل می‌باشد؟
    پاسخ: کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی می‌بایست بیمه شده باشند تا پس از وقوع حادثه از طریق صندوق بیمه جبران خسارت صورت پذیرد.
    سوال: نحوه دریافت خسارات وارده به خودرو بر اثر حوادث غیر مترقبه چگونه می‌باشد؟
    پاسخ: کلیه مالکین خودرو های اعم از سبک، سنگین و همچنین ماشین آلات راهداری و کشاورزی می‌بایست نسبت به بیمه نمودن (بیمه شخص ثالث و بدنه) خودروهای خود اقدام نمایند تا در صورت بروز خسارت احتمالی جبران خسارت از طریق بیمه امکان‌پذیر باشد. مع الوصف در صورت بروز خسارت و فقدان بیمه خودرو این امکان وجود دارد که مبلغ کمی بعنوان تسهیلات کم‌بهره در اختیار آسیب دیده‌گان قرار گیرد و لازمه آن اینست که شخص خسارت دید.
    سوال: نحوه دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بازسازی و نوسازی مسکن به خسارت دیده‌گان از حوادث غیر مترقبه چگونه می‌باشد؟
  • + دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری

    سوال: آیا موسسات آموزشی می‌توانند برای استانداری دوره‌های آموزشی برگزار نمایند؟
    پاسخ: برگزاری دوره‌های عمومی و شغلی توسط دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری برنامه ریزی و در قالب دوره‌های موجود در سامانه جام وزارت کشور، اجرا و گواهینامه‌های کارکنان توسط مدیرکل دفتر توشیح می‌گردد. دفتر مزبور می‌تواند از خدمات موسسات آموزشی معتبر که مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان دولت هستند استفاده نماید لکن صدور گواهینامه با شرح پیش گفته می‌باشد. دوره‌های مدیریتی حسب ضوا
    سوال: آیا موسسات آموزشی می‌توانند برای استانداری دوره‌های آموزشی برگزار نمایند؟
    پاسخ: برگزاری دوره‌های عمومی و شغلی توسط دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری برنامه ریزی و در قالب دوره های موجود در سامانه جام وزارت کشور، اجرا و گواهینامه‌های کارکنان توسط مدیرکل دفتر توشیح می‌گردد. دفتر مزبور می‌تواند از خدمات موسسات آموزشی معتبر که مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان دولت هستند استفاده نماید لکن صدور گواهینامه با شرح پیش گفته می‌باشد. دوره‌های مدیریتی حسب ضوا
    سوال: نحوه پیگیری درخواست‌ها و مطالبات شرکت‌های دانش بنیان استان از طریق استانداری چگونه است؟
    پاسخ : ابتدا درخواست شرکت دانش بنیان به همراه کلیه مستندات مربوطه به استانداری (معاونت توسعه مدیریت ومنابع) ارائه و بعد از بررسی، موضوع مورد درخواست به پارک علم و فناوری استان و یا دستگاه اجرایی مرتبط جهت اخذ استعلام‌های مربوط ارجاع و پس از دریافت نظرات کارشناسی و استعلام‌های مربوطه، تصمیم نهایی اتخاذ و اقدام خواهد گردید.
    سوال: نحوه انتقال و ماموریت از سایر دستگاه‌های اجرایی به استانداری و واحدهای تابعه به چه صورتی انجام می‌شود؟
  • + دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی

    سوال : متقاضی ملاقات با استاندار چه اقدامی باید انجام دهد؟
    پاسخ : فرد متقاضی ملاقات با استاندار می‌بایست شرح درخواست خود برای ملاقات با استاندار را در دبیرخانه استانداری ثبت نماید. برای این کار کافیست فرم ثبت درخواست مراجعین استانداری را که در پورتال موجود است تکمیل نماید. شایان ذکر است که درخواست فرد ابتدا بررسی و استعلام‌های مورد نیاز از دستگاه‌های متولی اخذ می‌گردد و پس از تایید برای ملاقات در نوبت قرار می‌گیرد.
    سوال: برای ثبت درخواست، شکایت و .... در سامانه سامد به چه مدارکی نیاز است؟
    پاسخ: با توجه به ماده 11 تصویب نامه شماره 81839 /ت 44294 مورخ 19/4/90 کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی، ارایه هر گونه خدمت به متقاضی از طریق سامانه سامد، منوط به دریافت شماره ملی و تاریخ کامل تولد می‌باشد.
    سوال: ارتباط مردم با مسئولین دولتی به چه نحو امکانپذیر است؟
    ​​​​​​​
    پاسخ : 1-جهت ارتباط مردم اقصی نقاط کشور با مسئولین دولتی شماره تلفن سه شماره ای 111 به صورت رایگان تعیین گردیده است. 2-ارتباط با مسئولین دولتی از طریق ثبت درخواست، شکایت، گزارش و ایده و نظر در سامانه https://111.ir برای متقاضیان امکانپذیر باشند. 3-ارتباط مستقیم با مدیران از طریق برنامه حضور برخط مدیران در سامانه سامد( زمان حضور مدیران جهت پاسخگویی مردمی از طریق صدا و سیماو پورتال این دفتر اطلاع رسانی می گردد) -ملاقات حضوری و دیدار چهره به چهره با مدیران در محل ادارات کل استان که در استان یزد روزهای دوشنبه درنظر گرفته شده است.
  • + مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت

    سوال: جهت سوال از کارشناسان فناوری اطلاعات برای شبکه دولت با چه شماره‌ای تماس حاصل شود؟
    پاسخ: با شماره های 03531112525 همکاران مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت جهت راهنمایی های لازم پاسخگو می‎باشند.
    سوال: کاربران شبکه دولت چه کسانی هستند؟
    پاسخ: بخش عمده ای از کاربران شبکه دولت را دستگاه‌های اجرائی کشور تشکیل می‌دهند تا فرآیندهای مرتبط با ماموریت‌های دولت توسط وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل استانی و حتی تا سطح دهیاری‌ها در بستر شبکه دولت انجام شود.
    سوال: چگونه از میزخدمت استانداری استفاده نمایم؟
    پاسخ : میزخدمت در پرتال استانداری به آدرس www.ostanyazd.ir و در پرتال استان به آدرس www.ostanyazd.ir قرار دارد. میزخدمت شامل بخش میز خدمت حضوری و الکترونیکی، آیین نامه‌ها و نظرسنجی می‌باشد.