استاندار يزد :

صدا و سيما می‌تواند زمینه مشارکت مردم را در همه موارد توسعه فراهم کند

استاندار یزد ظهر شنبه 30 مردادماه در دیدار با مدیرکل، مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد گفت: با توجه به نوع برنامه ها و تلاشي كه صدا و سيمای يزد دارد بهترين و تاثیرگذارترین دستگاه براي ايفاي نقش در زمينه جذب مشاركت مردم، اطلاع رساني، سرمايه گذاري، امنيت، ايجاد اميد و رفع نگراني‌هاي مردم است.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، دیدار مدیرکل، مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد با استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار، مشاور استاندار و مدير روابط عمومي استانداري در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: افزايش كيفيت، افزايش مخاطبان و تامين زيرساخت ها و تجهيزات، سه محور تحول آور در صدا و سیما مي  باشند كه اگر اين سه دست به دست هم دهند ، رويكرد عالي اتفاق مي افتد.
 «سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: رشد 11 درصدي مخاطبان و ساير اقداماتي كه صداوسيما در حوزه هاي مختلف انجام داده است با توجه به گزارشي كه در اين جلسه ارائه شد بسيار اميدواركننده و ارزشمند است.
ميرمحمدي ادامه داد: با توجه به شرايط زمان امروز كار صداوسيما روز به روز دشوارتر مي شود زيرا مردم به خصوص جوانان با انواع و اقسام شبكه هاي داخلي و خارجي و برنامه هاي با كيفيت مواجه هستندكه بايد با تكنيك ها و جاذبه هاي بيشتري براي جذب مخاطبان اقدام شود.
استاندار يزد گفت: افزايش مخاطبان درفضاي موجود و با توجه به ظهور شبكه هاي مجازي، كار بسيار مهمي است كه با هنرمندي، فرهنگ شناسي و نگاه ويژه اي كه در مديران و همكاران صداوسيما وجود دارد، انجام و گام بزرگي برداشته شده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: گرچه جاذبه هاي بومي براي مخاطبان در برنامه هايي كه تهيه مي شود ، حائز اهميت است اما موارد ديگري نيز وجود دارد كه جوانان را به سمت خود جذب مي‌کند که باید به آن ها توجه شود و در اين رقابت نابرابر و سنگين با توجه به كاهش اعتبارات ، بايد از دستاوردهاي موثر صداو سيماي مركز يزد تشكر كرد.


ايجاد بسترهاي اجتماعي توسط رسانه هاي گروهی به ويژه صدا و سيما


ميرمحمدي با اشاره به ضرورت ايجاد بسترهاي اجتماعي و فرهنگي در جامعه بيان كرد: بسترهاي اجتماعي بايد توسط رسانه هاي گروهی به ويژه صدا وسيما ايجاد شوند زيرا هر كجا بتوانيم بسترهاي اخلاقي و فرهنگي داشته باشيم ، منش مردم در كنار آن افزايش پيدا مي كند.
وي افزود: زماني كه بسترهاي اخلاقي در جامعه به وجود آيد، جامعه به خودساختگي مي رسد كه اين وزن بهتر اجتماعي جامعه را در مسير كنترل خود قرار مي دهد و صدا و سيما در ساخت اين بسترهاي مهم و اساسي نقش بسيار والايي دارد.
استانداريزد ادامه داد: ذات انسان پاك است و خوبي ها را بيشتر مي پسندد و علاقه اي به بدي ها ندارد، بنابراين ما هر چه بتوانيم صورت هاي مطلوب را بازتاب دهيم تاثيرهاي مثبت نيز بيشتر خواهد شد.
ميرمحمدي گفت: بسترسازي رسالت خطير و كار بسيار دشواري است و در اين زمينه نقش شما از اساتيد و دانشگاهيان بالاتر است، اساتيد در رشته هاي خاص آموزش و پرورش مي دهند اما برنامه هاي صدا وسيما  در همه ابعاد زندگي دخيل است.
وي خاطرنشان كرد: در برنامه هاي صدا و سيما شيوه زندگي صحيح  بر مبناي همدلي را معرفي كنيد و  در اين زمينه توسعه مفاهيمي چون سلامت اجتماعي، آداب و رسوم پسنديده و احترام به بزرگان نيز حائز اهميت است.


چهره سازي مقبول به سلامت اجتماعي كمك مي كند


ميرمحمدي در بخش دیگری از سخنان گفت: معرفي چهره هاي فرهنگي ،ادبي، اخلاقي ،هنري  و اقتصادي مردم دار نقش بسزايي در رسيدن به مرتبه بالايي از سلامت اجتماعي دارد و الگوسازي از شخصيت هايي كه مقبول و دلسوز مردم هستند، مي تواند بي تفاوتي را كم رنگ و همدلي را افزايش دهد زيرا اشاعه آن موجب می شود جامعه تحت تاثير قرار گيرد.


مسائل گروهی و سیاسی موجب اختلاف در جامعه نشود


استاندار يزد بیان کرد: اگر بي تفاوت باشيم مسائل محله‌اي، گروهي و سياسي باعث اختلاف مي شود و اين موارد جامعه را دچار سير نزولي و به سقوط نزديك مي كند پس نبايد به سمت هيچ زمينه اختلافي حركت كنيم زيرا اختلاف و دشمني همواره آسيب زننده و مشكل آفرين است.
ميرمحمدي با تاكيد بر ضرورت همدلي و همراهي اجتماعي گفت: سير اسلامي و انساني در صدا و سيما يزد دنبال مي شود و نسبت به كشور توفيقات خوبي داشته كه دليل اين موضوع تدبير مديركل و همدلي همكاران اين مجموعه است و اگر همدلي در كل نهادهاي جامعه جريان يابد روند رو به رشدی خواهيم داشت.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به موضوعاتی که پیرامون ما وجود دارد، همدلی سبب می شود دژ محکمی در برابر تهدیدهای موجود در جامعه ایجاد شود و هرچه مردم در موضوعات اجتماع همکاری و آگاهی بیشتری داشته باشند ، جامعه سالم و الگوی پسندیده تری از شهر دارالعباده در زمینه اخلاق و رفتار خواهیم داشت.


افزايش 11 درصدي مخاطبان صداوسيماي مركز يزد


مديركل صدا و سيماي مركز يزد نیز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي كامل از فعاليت ها و برنامه هاي مختلف اين مركزگفت: در بسياري از حوزه هاي خبر به ويژه انعكاس برنامه هاي حوزه سياسي و انتخابات، در رديف 5 استان برتر كشور قرار داريم.
«احمد پهلوانيان» افزود: با توجه به محدوديت هاي موجود در حوزه اداري و مالي با مشاركت همكاران، توانسته ایم رتبه اول كشوري را به دست آوريم.
پهلوانيان با اشاره به رشد 11 درصدي مخاطبان صداو سيماي مركز يزد، بيان كرد: در بهار امسال نيز در رديف 5 استان برتر كشور در حوزه افزايش مخاطب بوده ايم كه نسبت به سال گذشته علاوه بر وجود مشكلات زيرساختي، رشد موثر داشته ايم.
وي افزود: از اسفند سال گذشته تا امروز 16 ايستگاه جديد ديجيتال براي پوشش جغرافيايي 90  درصدي و جمعيتي 92 درصدي افتتاح شده است  كه اميدواريم با ايجاد شرايط بهتر اين عدد به 100 درصد برسد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید