به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و عالم عالیقدر استاد شهید آیت ا.... علامه مطهری (ره)، هفته معلم را به همه آموزگاران میهن اسلامی تبرک گفت و اظهار داشت: اسلام برای عزت و کرامت انسان و حقوق بشر اهمیت ویژه ای قائل شده است اما همین اسلام تواضع و فروتني در مقابل والدین و معلم را جایز دانسته است.

وی اضافه کرد: دین مبین اسلام بسیاری از آدابی را که برای والدین در نظر گرفته است برای معلم نیز قائل شده که این نشان از جایگاه مهم این شغل شریف در دین اسلام دارد.
استاندار یزد با اشاره به پیوند هفته معلم با سالروز شهادت استاد مطهری(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره)  همه کتب شهید مطهری را مفید و بی عیب عنوان کرده و از ایشان به عنوان حاصل عمر خود یادکرده بودند که این مسئله به خوبی نشان از شخصیت والای این استاد شهید بزرگوار دارد.
استاندار یزد با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف بر ضرورت توجه به این مسئله تاکید کرد.
فلاح زاده با اشاره مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری گفت: تعداد مصوبات دور دوم سفر اعضای هیات دولت 236 مصوبه بوده که ابلاغ شده است و این مسئله به جز جدولهای حواشی مصوبات می باشد. وی از تحقق برخی از این مصوبات از جمله بودجه توازن و بودجه ماده 10 حوادث خبر داد. استاندار یزد بر پیگیری جدی مصوبات سفر هیات دولت به استان یزد تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئولین برگزاری انتخابات همه تلاش خود را به منظور حضور حداکثری و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخاباتی سالم، مطهر و الهی به کار خواهند گرفت.  وی اضافه کرد: مجریان و دست اندر کاران امر انتخابات با بی طرفی به انجام وظایف قانونی خود بپردازند و تنها رضایت خداوند را مدنظر قرار دهند. استاندار یزد بربرگزاری انتخابات پر شور و گسترده با در نظر گرفتن 3 اصل اخلاق محوری، قانون مداری و مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد.
استاندار یزد در پایان بر توجه ویژه به ملاقات های مردمی، پیگیری جدی رسیدگی به نامه های مردم در سفر ریاست جمهوری و رسیدگی به مشکلات مراجعین تاکید کرد.
در ادامه این نشست مدیران دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند.