ایجاد منطقه آزاد گردشگری جهت مدیریت یک پارچه ی بافت تاریخی در دستور کار استان/ تعیین پروژه های پیشران گردشگری

استاندار یزد به تعیین پروژه های پیشران گردشگری تعیین و اقدامات لازم برای هر حوزه اشاره و اضافه کرد: در دیدار اخیر با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص ایجاد منطقه آزاد گردشگری جهت مدیریت یک پارچه ی بافت تاریخی گفت و گو  شد و مقرر گردید این موضوع با همکاری یزد و وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در استان و کشور تردیدی در باب اهمیت بخش گردشگری و ضرورت پرداختن و حمایت از آن وجود ندارد، گفت: از این مقطع زمانی به بعد باید اقدامات اجرایی و عملیاتی در راستای حل مشکلات و چالش های این حوزه، در جلسات به تصویب برسد و بعد از هر جلسه، شاهد رفع بخشی از مشکلات حوزه گردشگری، رونق مضاعف فعالیت های این بخش و تسهیل در حرکت فعالین گردشگری در این مسیر باشیم.
وی با تاکید بر اجرای مصوبات هر جلسه تا برگزاری جلسه بعدی آن، خاطرنشان کرد: به منظور اثربخشی بیشتر جلسات، در هر جلسه وضعیت اجرای مصوبات جلسه قبل مرور شده و علت یا علل عدم اجرای مصوبات باید مشخص شود.
استاندار یزد در ادامه گردشگری را فصل مشترک مسائل سیاسی، اقتصادی، عمرانی و امنیتی دانست و بیان کرد: بخش گردشگری یکی از دو بخش مورد تاکید در حکم انتصاب بنده بود و لذا این بخش را از بدو ورود به صورت ویژه دنبال کردم به طوریکه اولین بازدید از بافت تاریخی و اولین ملاقات ها با فعالین این بخش صورت گرفت و اولین جلسه با وزرا، با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد.
دکتر فاطمی با اشاره به جلسه اخیر خود با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهارداشت: اولین درخواست ما در این جلسه، انتخاب استان یزد به عنوان اولین مقاصد سفر خود؛ نه در قالب سفر هیئت دولت به استان، بلکه به عنوان یک سفر ویژه و مشاهده اقدامات و فعالیت های انجام شده در این بخش بود.
وی ایجاد منطقه آزاد گردشگری جهت مدیریت یک پارچه ی بافت تاریخی را یکی دیگر از موضوعات طرح شده در جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: طرح این موضوع، مورد استقبال وزیر قرار گرفت و مقرر گردید این موضوع با همکاری یزد و وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود.
استاندار یزد ادامه داد: تقویت زیرساخت های گردشگری در حوزه کویر، تکمیل و بهره برداری از سه موزه تاریخی و طبیعی استان از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که وزیر برای  حمایت از این مسائل، قول مساعد داد.
دکتر فاطمی با اشاره به اهمیت تشکیل شورای ویژه توسعه گردشگری در استان و برگزاری جلسات آن به صورت ماهیانه، اظهارداشت: بخش خصوصی در ارکان و چارچوب این شورا، به صورت ویژه مشارکت داده می‌شوند و این شورا با محوریت بخش خصوصی تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه های پیشران گردشگری تعیین و اقدامات لازم برای هر حوزه مشخص شده است، افزود: این پروژه ها باید در شورای مذکور مطرح و الزامات و مسائل آن به صورت دقیق واکاوی و پیگیری شود.
استاندار یزد به موضوعات مطرح شده در این جلسه پیرامون لزوم احداث پارکینگ، ساماندهی پسماندها و تغییر کاربری ها اشاره و خاطرنشان کرد: فرماندار و مجموعه شهرداری بحث تدوین حمایت های شهرداری برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی، با نگاه بر حل این مشکلات و لحاظ الزامات مربوط به آن ها با رعایت تناسب با بافت تاریخی، را در دستور کار قرار دهند.
دکتر فاطمی در ادامه خواستار تشکیل ستاد تسهیل ویژه بخش گردشگری ظرف کمتر از دو هفته آینده و طرح و بررسی موردی مشکلات و مطالبات سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری، شد.
وی با اشاره به یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه مبنی بر اینکه هر کدام از صنایع استان معین یک اثر تاریخی باشند، از این کار به عنوان یک ارزشمند و ماندگار یاد کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات