رييس ستاد راهيان نوركشور:

به گزارش روابط عمومي استانداري؛ سردار " علي فضلي " روز سه شنبه در جلسه ستاد راهيان نور استان كه به رياست استاندار و با حضور اعضاي ستاد راهيان نور استان يزد در سالن حميديا استانداري برگزار شد، ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي، 8 سال دفاع مقدس، بيداري اسلامي و ... را گرامي داشت.
رييس ستاد راهيان نور كشور با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) در 2 دهه گذشته در خصوص  هوشياري در برابر هجمه فرهنگي، شبيخون فرهنگي، براندازي فرهنگي، ناتوي فرهنگي و در سال هاي اخير جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب اسلامي عليه اين مرز و بوم و همچنين حوادث سال 88 را بسيار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: جنگ نرم به دنبال رسوخ در كانون خانوادهاست كه لازمه مقابله با آن تلاش و نهضت در مقابل اين جريان است.
اين مقام عالي رتبه زمان بازديد ازمناطق دفاع مقدس را 15 اسفند هر سال تا 15 فرودين سال بعد عنوان و تصريح كرد: زائران كربلاي ايران از 400 هزار نفر در چند سال گذشته به بالاي دوميليون و نهصد هزار نفر در سال گذشته افزايش يافت.
سردار فضلي  مراحل اجرايي اين كار فرهنگي عظيم را يادآور شد و تعامل و همكاري نيروهاي بسيج، نيروهاي مسلح و ارگانهاي دولتي را در اين زمينه مهم ارزيابي كرد.
اعزام 20 هزار روحاني، 700 هزار دانش آموز و 16 هزار اساتيد دانشگاه و مدرسان حوزه علميه از ديگر موارد اشاره شده توسط اين مقام مسئول بود.
وي همچنين از زمينه سازي در خصوص اعزام بيش از يك ميليون دانش آموز در سراسر كشور در سال جاري خبر داد كه تا كنون 693 هزار نفر از آن محقق شده است.
استاندار يزد نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس تمامي خوبي هاي عالم رقم خورد، خاطر نشان ساخت: كليه آموزه هاي ديني و دستورات اسلامي در حوزه تعليم و تربيت در 8 ساله جنگ تحميلي موجود بوده است.
" محمد رضا فلاح زاده " افزود: ذخاير معنوي دانشگاه دفاع مقدس تا ظهور منجي عالم بشريت حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد داشت .
وي همچنين تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي ) در خصوص استفاده  بهينه از محتواي فرهنگي  مناطق جنگي را يادآور و رفع مشكلات اين طرح فرهنگي بزرگ  را خواستار شد.
در ابتداي اين جلسه فرمانده سپاه الغدير استان در گزارشي از اعزام  28 هزار نفر از دانش آموزان استان به كربلاي جنوب در سال جاري خبر داد.