توسط استاندار یزد و در نشست شورای اداری صورت گرفت :

تبیین سیاست ها و برنامه های استان در سال پایانی دولت

استاندار یزد در نشست شورای اداری یزد، سیاست ها و برنامه های استان در سال پایانی دولت را تبیین کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای اداری استان که با حضور جمعی از اعضای شورا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست تبيين مسائلی بوده که در سال پایانی دولت نیازمند توجه جدی است افزود: امسال به واسطه وجود چالش ها و مسائل در حوزه های مختلف اعم از اقتصاد و بحران کرونا، عملکرد مدیران بسیار حائز اهمیت بوده و باید تمام تلاش خود را برای ارائه جلوه زیباتری از خدمت به کار بسته و دستاوردهای 8 ساله دولت را به خوبی نمایان کنند.
وی افزود: مدیران تمرکز خود را در سال پایانی دولت بر پایان پروژه های نیمه تمام به منظور ارائه خدمات این طرح ها به مردم بگذارند.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، گفت: تاکنون اقدامات و فعالیت های مناسبی در راستای تحقق شعار سال در استان سامان یافته و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت تا دستاوردهای خوبی در سال جهش تولید داشته باشیم.
استاندار ادامه داد: رونق اقتصادی شکل گرفته در یزد و سرمایه گذاری های در حال انجام، نوید استمرار روند توسعه و ایجاد اشتغال را می‌دهند.
وی با اشاره به ارائه پیشنهادات و برنامه های تحقق شعار سال از سوی دستگاه های مسئول، گفت: تمامی دستگاه هایی که تاکنون برنامه های خود را ارائه نکرده اند، با نگاه به حفظ و ایجاد اشتغال و توسعه استان پیشنهادات خود را ارائه دهند.
استاندار با اشاره به شناسایی چالش ها و موانع مهم تحقق شعار سال، عنوان کرد: دستگاه ها تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این چالش ها و همچنین شناسایی و رفع  دیگر موانع پیش رو به کار گیرند.
وی با تاکید بر ادامه روند نظارت دستگاه های متولی بر واحدهای تولیدی و بررسی میزان فعال بودن آنها گفت : فراهم سازی زمینه ها برای راه اندازی مجدد واحد های غیر فعال و نیمه فعال در اولویت اقدامات دستگاه های مربوطه قرار گیرد.
دکتر طالبی افزود : با تدبیر صورت گرفته در استان و پیگیری های ملی، تعدادی از واحدهای بزرگ غیر فعال استان در حال راه اندازی مجدد هستند.
استاندار عنوان کرد: ارتباط ویژه با فعالین اقتصادی و نخبگان این عرصه در دستور کار مدیران قرار گیرد چرا که این ارتباط می‌تواند بسیاری از چالش های موجود پیش روی توسعه استان را نمایان کند.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند آمایش ‌استان عنوان کرد: برای تدوین این سند  اقدام به فراخوان عمومی و فراهم سازی فرصت طرح دیدگاه های مختلف کارشناسی کردیم.
وی افزود : طی یکسال آینده باید زمینه سازی ها برای اجرای دقیق سند آمایش صورت گیرد.
نماینده ارشد دولت در استان با بیان اینکه یکی از مهمترین جهت گیری ها در این برنامه تحقق توسعه متوازن و رفع محرومیت ها در استان است گفت: اقدامات بسیار خوبی برای تامین زیرساخت های توسعه ای مناطق محروم انجام شده که نقش قابل توجهی در رونق اقتصادی و جلب سرمایه گذاری این مناطق خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برای رونق مناطق محروم اقدام به جلب همکاری نهادها و بنیادهای بزرگ کردیم گفت: بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از جمله این نهادها بودند که برای توسعه مناطق محروم استان اقدامات خوبی را انجام داده اند.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت پاسخگویی مدیران  به رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها نقش حلقه واسط میان مردم و مدیران را داشته و می‌توانند به تقویت اعتماد عمومی کمک کنند.
استاندار با بیان اینکه بخشی از ارزیابی عملکرد مدیران به نحوه پاسخگویی به رسانه ها اختصاص خواهد داشت افزود : مدیران توجه ویژه ای به این موضوع داشته و عملکرد دولت طی سال‌های اخیر را از طریق رسانه ها به مردم منتقل کنند.
وی با اشاره به لزوم همکاری نزدیک مدیران دستگاه های اجرایی استان با فرمانداران گفت: فرمانداران محور فعالیت ها در شهرستان ها بوده و تغییر و جابجایی مدیران شهرستانی دستگاه ها با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد.
استاندار با اشاره به تخصیص اعتبارات بخش جهش تولید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان گفت: در زمینه تامین اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و پروژه های راکد استان از جمله راه آهن یزد اقلید را مجددا راه اندازی کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب به مردم در دستگاه های دولتی عنوان کرد:  اقدامات به گونه ای سامان یابد که شاهد کمترین میزان نارضایتی مردم از عملکرد ها باشیم.
دکتر طالبی با اشاره به لزوم همکاری حداکثری مدیران با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ پس از آغاز به کار مجلس شاهد همراهی و همکاری دو جانبه در مباحث اداری، اجرایی و اولویت های استان بودیم که این تعامل نقش قابل توجهی در رفع مشکلات مردم خواهد داشت.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به گشایش های صورت گرفته در حوزه اولویت های استان گفت: با اقدامات صورت گرفته پروژه آبرسانی از  خلیج فارس در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و همچنین با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده سهم آب استان از این خط انتقالی از 20 میلیون متر مکعب در سال به 40 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
وی افزود: خط دوم انتقال آب آشامیدنی به استان و انتقال آب از دریای عمان، دیگر اولویت های استان در حوزه آب را تشکیل می دهند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نهادینه شدن گفتمان اقتصاد دانش بنیان در استان گفت: برنامه عملیاتی نظام نوآوری برای اولوین بار در کشور تدوین شده و مدیران موظف به اجرای این برنامه مهم و بنیادی هستند.
شایان ذکر است در انتهای این نشست از دستگاه های برگزیده جشنواره شهید رجایی تقدیر به عمل آمد.


 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات