به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، حجت الاسلام و المسلمين "سيد ابراهيم  رييسي " روز پنج شنبه در اين جشنواره كه در محل سالن شهيد عباسپور برق منطقه اي استان برگزار شد، گفت: روش هاي نوين در دستگاه هاي قضايي مي تواند در زمينه رشد وتعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي تاثير بسزايي داشته باشد.
عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري بر توجه بيشتر به  دستورات اسلام در تمام امور زندگي  تاكيد كرد و افزود: انديشه قضايي با رويكرد كاهش ورودي پرونده به دادگستري يكي از اهداف قوه قضائيه است.
وي گفت: قضات نقطه ثبات در نوسانات و اضطراب هاي جامعه هستند.
حجت الاسلام رييسي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره وضعيت مطلوب شوراهاي حل اختلاف، سازماندهي جديد نظام وكالت را خواستار شد.
ابلاغ به موقع احكام، اجراي احكام حقوقي و كيفري، توجه بيشتر به دادگاه خانواده و از بين بردن زمينه وقوع جرم از جمله نكاتي بود كه مورد تاكيد اين مقام مسئول قرار گرفت.
وي عدم مهرباني با مجرمين و مهرباني با مردم را باعث تقويت نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد نيز با اشاره به دستورات موكد اسلام در خصوص پيشگيري، رشد و سالم سازي جامعه توسط تشكيلات قضايي را خواستار شد.
آيت الله " محمد رضا ناصري " پيشنهاد تحول عميق در نظام آموزش و پرورش و تشكيل سازمان امر به معروف و نهي از منكر زير نظر قوه قضائيه با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) را مطرح كرد.
استاندار يزد نيز  در اين مراسم با اشاره به دستاوردهاي استان يزد در سطح كشور، پررنگ شدن نقش مردم در زمينه پيشگيري از وقوع جرم را خواستار شد.
" محمد رضا فلاح زاده " گزينش معلمين متدين و متعهد در عرصه آموزش و پرورش را بسيار مهم ارزيابي  و استفاده از طلاب، تبليغ امر به معروف و نهي از منكر،  پايبندي به ولايت فقيه و تبليغ اسلام علوي و عاشورايي و فرائض ديني را از نكات قابل توجه در كاهش جرائم اعلام كرد.
وي در پايان به ارائه گزارشي از وضعيت كاهش جرائم و تخلفات در استان يزد پرداخت.
در اين جلسه از تمبر جشنواره ملي انديشه هاي قضايي رونمايي و همچنين از نفرات برتر اين جشنواره تجليل شد.