به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " محمد رضا فلاح زاده " روز دوشنبه در اين نشست ، نقش كانون خانواده در امنيت را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: خانواده ها بايد در حوزه اخلاقيات و اجرائيات اسلام، فرزندان خود را آموزش داده و تقويت كنند تا كاهش آسيب هاي اجتماعي محقق شود.
استاندار يزد نامناسب بودن برخي از محيطهاي خانوادگي و اجرايي نشدن برخي از  طرح هاي فرهنگي ارائه شده را از عوامل ناكارآمدي بسياري از امور فرهنگي برشمرد و توصيه حضرت امام علي(ع) به مالك اشتر درباره ملاك انتخاب كارگزاران را يادآور شد.
وي  در بخش ديگري از سخنان خود، خواستار تعيين وظايف دستگاه هاي مرتبط وتشكيل كميته هاي اجرايي، علمي و سياسي در راستاي هر چه بهتر برگزار شدن همايش ملي خانواده و امنيت شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان نيز در اين مراسم ناجا را بعنوان ديده بان و رسيدگي كننده به ناهنجاري ها و مشكلات در حوزه هاي مختلف عنوان كرد.
سردار " منوچهر امان اللهي "  دليل  برگزاري اين همايش در استان را پايبندي به اعتقادات مذهبي خانواده ها و حفظ نسبي ويژگي هاي سنتي در خانواده ها دانست.
وي هدف همايش را افزايش دانش نظري در حوزه امنيت و خانواده، توجه به آينده پژوهي در اين مقوله، افزايش درك مولفه هاي تاثيرگذار بر امنيت خانواده، توسعه تعاملات علمي – پژوهشي بين جامعه دانشگاهي و ناجا و شناخت آسيب هاي خانواده بيان كرد.
همايش ملي خانواده و امنيت در بهمن ماه سال جاري در استان يزد برگزار خواهد شد.