وزير راه و شهرسازي:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"علي نيكزاد" روز چهارشنبه در جلسه شوراي مسكن و حمل و نقل استان،اظهار داشت: دشمن با ما در يك جنگ اقتصادي و به دنبال به زانو در آوردن ما است اما تمام توانمان را براي اين مجاهده اقتصادي به كار بسته ايم.
وي افزود:آنچه كه در جهاد اقتصادي به اين حوزه مرتبط مي شود مسكن است و موفقيتهاي به دست آمده  در اين حوزه از بركت گفتمان حضرت امام خميني(ره) حاصل شده است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در زمينه مسكن در كشور كارهاي بزرگي صورت گرفته است، گفت: در ابتداي دولت نهم 240 هزار واحد مسكوني در استان يزد وجود داشت اما در اين مدت 57 هزار مسكن در استان يزد ساخته شده و يا در دست ساخت است.
نيكزاد با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب از سوي رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به "دهه پيشرفت و عدالت" ،  تاكيدات معظم له در خصوص استمرار ساخت مسكن را يادآور شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان ساخت: 800 پروژه اساسي در كشور با عنوان "مهر ماندگار" در حال اجرا مي باشد كه 147 پروژه آن در حوزه وزارت راه و شهرسازي است كه اين كار ، اقدامي ارزشمند ، انساني و اسلامي است.
وزير مسكن و شهرسازي اظهار اميدواري كرد: در سال 91 در كل استان يزد حدود 21 هزار واحد مسكوني در قالبهاي مسكن شهري، مسكن روستايي، بنياد مسكن، بافت فرسوده و... ساخته شود.
نيكزاد همچنين خواستار اتمام فاز سوم بزرگراه يزد- بافق تا دهه فجر سال جاري شد.
وي از تلاش و پيگري استاندار يزد و تلاش مديران دستگاه هاي اجرائي استان تقدير و تشكر كرد.
استاندار يزد نيز در اين نشست گفت: در دولت نهم و دهم 57 هزار مسكن در استان يزد ساخته شده و يا در حال ساخت است كه 19 هزار مسكن افتتاح شد، 19هزار مسكن امسال افتتاح مي شود و در سال 1392 شاهد اتمام ساخت 19 هزار مسكن ديگر خواهيم بود.
"محمد رضا فلاح زاده" جديت و تلاش وزير راه و شهرسازي را ستود و اظهار داشت: خدمت به بندگان خدا جزو شيرين ترين عبادات است و آنچه كه براي ما مي ماند رضايت خداوند و خلق خداست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود،  با اشاره به گستره جغرافيايي استان يزد، بر اهميت توسعه بودجه راه هاي كويري استان و بودجه نگهداري راه ها تاكيد كرد.
استاندار يزد افزود: راه ندوشن- ورزنه يكي از راه هايي است كه توجه ويژه اي را مي طلبد.
 در ايتداي اين جلسه گزارشي از وضعيت راه هاي استان، پيشرفت فيزيكي پروژه هاي مسكن مهر  و وضعيت حمل و نقل توسط مسئولان مرتبط ارائه و پس از بررسي وضعيت اجراي مصوبات سفر پيشين مقام عالي وزارت، تصميات لازم اتخاذ شد.
صبح امروز  وزير راه و شهرسازي بيش از 5 هزار مسكن  را در استان يزد مورد بهره برداري قرار  داد و به صورت نمادين كليد دو واحد مسكن مهر را به صاحبان آنها تحويل داد.
همچنين با حضور وزير راه و شهرسازي فاز اول و دوم بزرگراه يزد- بافق به بهره برداري رسيد و كلنگ آغاز عمليات اجرائي فاز سوم اين پروژه نيز به زمين زده شد.
بازديد از پروژه هاي مسكن مهر محله فاطميه يزد از ديگر برنامه هاي سفر وزير راه و شهر سازي به استان يزد بود.