مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:

مشارکت روستاییان، فرصتی مناسب برای جذب تسهیلات ویژه طرح توسعه روستایی است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در بازدید از تعاونی دهیاری های اشکذر و میبد گفت: در طول سال های گذشته با برنامه های صورت گرفته دفتر امور روستایی به صورت تخصصی اداره شده و هم اکنون 365 دهیاری و 365 شورای اسلامی روستایی را تحت پوشش دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،"هادی مقیمی" در این بازدید که صبح پنجشنبه 13 آذرماه انجام شد افزود: در این راستا و با هدف انسجام بخشی به فعالیت ها، شرکت های تعاونی و دهیاری ها در سطح استان، تأسیس شده و با عضویت دهیاران و بخشداران، روند این فعالیت، تقویت خواهد شد. هم اکنون 19 شرکت تعاونی دهیاری در استان یزد، وظیفه هماهنگی فعالیت های روستایی را بر عهده دارند. اجرای پروژه های عمرانی روستایی، کمک به فعالیت های بخش کشاورزی، گردشگری روستایی و خدمات، از این فعالیت هاست. با برنامه ریزی ها و تحولات جدید نیز انتظار می رود در سال آینده اشتغال مولد، حداقل 30 درصد نسبت به سال جاری، افزایش پیدا کند.
وی در خصوص طرح اشتغال پایدار توسعه روستایی گفت: این طرح در قالب برنامه مشارکت مردمی اشتغال مولد در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته با هدف ماندگاری جمعیت روستا و بازگشت به روستاهاست که به صورت راه اندازی واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی، متناسب با استانداردهای دنیا در مناطق روستایی تعریف شده است و دارای توجیه اقتصادی و مالی است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، مزیت این طرح را تکمیل زنجیره تولید تا فروش دانست که با هدف حذف واسطه ها از چرخه تولید، به سود بالا برای تولید کننده و قیمت ارزان برای مصرف کننده منجر می شود.
مقیمی افزود: منابع مالی این طرح 20 هزار میلیارد ریال است که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تأمین می شود. وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت جدی روستاییان، استان یزد در جذب منابع، بهتر عمل کند.
مقیمی، سهم آورده را در این طرح اشتغال، حداقل 25 درصد و میزان تسهیلات را 75 درصد عنوان کرد که با بهره پایین به متقاضیان تعلق می گیرد. وی همچنین حداکثر بهره این تسهیلات در صورت تقاضای محدود روستاییان را 12 درصد دانست و افزود: در صورت مشارکت 30 درصدی، این سود به 6 درصد و اگر بین 20 تا 30 درصد مشارکت وجود داشته باشد، این سود حداکثر 8 درصد خواهد بود.
وی مدت بازپرداخت این تسهیلات را 3 سال عنوان کرد که در مناطق کمتر توسعه یافته تا 6 سال نیز افزایش می یابد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در بازدید از طرح های شرکت تعاونی دهیاران استان یزد که با بررسی توانمندی ها و مشکلات روستاییان و اشتغال روستایی همراه بود، پیش بینی کرد در صورت اجرای مناسب طرح، زمان درخواست روستاییان تا پرداخت تسهیلات به کوتاه ترین زمان تا حدود 4 ماه برسد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات