به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ " عباسعلي رضايي " روزيكشنبه در اين مراسم كه در محل سالن نمايشگاه شهيد قندي برگزار شد، با اشاره به چشم انداز 20 ساله كشور و تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در خصوص كسب رتبه اول  علمي منطقه در افق 1404، هوشمند سازي مدارس در كل كشور را قدمي بزرگ در راه رسيدن به اين هدف متعالي دانست.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار تدوين سند IT استان را يادآور شد و افزود: اين سند بسياري از فعاليت ها در همه زمينه ها را در بر مي گيرد.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين سند 60 درصد مردم استان ارتباط نزديكي با اينترنت خواهند داشت.
ايجاد فرهنگ استفاده از وسايل هوشمند در بين دانش آموزان مدارس، ايجاد مدارس پايلوت در خصوص اجراي اين طرح و آموزش مرتبطين با اين امر از ديگر نكات مورد توجه اين مقام مسئول بود.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز در اين مراسم خاطر نشان كرد: هرآنچه امروز به نام پيشرفت و تعالي از آن ياد مي شود، حاصل تلاش و كوشش مبنايي ترين و اساسي ترين مجموعه يعني آموزش و پرورش است.
" محمد رضا بابايي " بر تلاش همه جانبه در خصوص استفاده از ظرفيت ها و خلاقيت هاي دانش آموزان استان تاكيد كرد.
وي كشور جمهوري اسلامي ايران را از نظر نخبه پروري در اكثر زمينه ها داراي رتبه هاي اول برشمرد و اظهار اميدواري كرد: مسئولان استان با جديت در راستاي اجراي اين طرح عظيم ملي همت بگمارند.
مدير كل آموزش و پرورش استان نيز در اين مراسم تاكيد رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالي ) در خصوص تحول در آموزش و پرورش را يادآور شد و افزود: هدف از برگزاري اين طرح عظيم، خروج از حالت سنتي و حركت بسوي آموزش و پرورشي پر تحرك، پويا و فعال است.
" رحيمي نژاد " سند تحول بنيادي آموزش و پرورش را حاصل تلاش 13 ساله مسئولين ذي ربط دانست.
وي همچنين اتصال كليه مدارس به شبكه اينترانت، تجهيز كلاس هاي درس به فن آوري هاي نوين و توليد محتواي الكترونيكي با استفاده از روش هاي فعال دانش آموز محور را از موارد اصلي تحول بنيادي آموزش و پرورش عنوان كرد.