استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" در پيامي به مناسبت حماسه 9 دي و 12 ديماه؛ سالروز سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) به استان يزد آورده است:
در مطالعه و بازخواني تاريخ پرتلالو انقلاب اسلامي از ابتدا تاكنون، ماه دي به عنوان يكي از مقاطع زماني سرنوشت ساز  مطرح شده است كه  در گذر روزهاي آن، اتفاقات مهمي همچون قيام 19 دي مردم قم، فرار شاه معدوم، خروش ملت در حماسه 9 دي 1388 و تجديد ميثاق مردم شريف و ولايتمدار يزد با رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) در سفر پر خير و بركت ايشان به استان دارالعباده و دارالعلم يزد رقم خورد. در اين ميان، نهم دي ماه به عنوان حماسه اي ماندگار، ريشه در بصيرت ديني و حقيقت خواهي ملت رشيد و قهرمان ايران اسلامي دارد. وجدان بيدار و آگاه آفرينندگان اين حماسه عظيم و جاويدان، تجليگاه نهضت سترگ عاشورا بود و انگيزه الهي اين حركت ارزشمند مردمي، موجب ماندگاري آن و اسوه و الگويي براي نسلهاي آينده شد. در حقيقت ملت بزرگ ایران اسلامي در جريان حماسه نهم ديماه با تأسی به فرمان الهی «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» بصیرت و پاسداري خود را از حریم آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامی به اثبات رسانده و دشمنان، منافقين كوردل و فتنه گران را در جریان آشوبهاي سال 88 مأيوس و نوميد نمودند. اين يوم الله، نشات گرفته از تعهد، شعور و شور ديني و ايماني ملتي بوده كه همچون كوهي استوار در برابر كينه توزي دشمنان ايستاد و تجلی قدرت خدا و  حرکتي ماندگار در تاریخ انقلاب گشت.
همچنین این ایام برای مردم غيور و ولایتمدار استان دارالعباده و دارالعلم یزد؛ تداعي كننده سالروز سفر پرخیر و برکت و تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به خطه عالمان و عابدان قنوت پيشه و قناعت مسلك يزد می باشد كه به زيبايي تام و تمام به نام  "روز يزد " نامگذاري شده است. 12 ديماه، در حقيقت نقطه عطفی در تاریخ سراسر افتخار مردم هميشه در صحنه اين سامان است كه با حضور بی نظیر و حماسي خود از فرزند آل یاسین استقبالی باشکوه کردند. بي شك ياد این حماسه جاویدان هیچ گاه از خاطره مردم نجیب و قدرشناس این دیار پاک نخواهد شد. اين سفر، در كنار بركات عظيم معنوي، دستاوردهاي مهمي را در      عرصه هاي عمران و آباداني استان به ارمغان آورد كه اثرات ارزشمند آن، افق روشني را در مسير رشد و تعالي روزافزون اين خطه از ميهن عزيز اسلامي گشود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت پيشاپيش اربعين سيد و سالارشهيدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین گرامیداشت روزهای 9 و 12 دیماه، از آحاد مردم شریف و عزیز دعوت می نمایم تا در مراسم این ایام حضوري باشکوه و گسترده داشته باشند. موفقيت همگان را در راستاي آرمانهاي بلند حضرت امام خميني(ره) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.