نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به تشکل های دانشجویی/فعالسازی کمیسیون دانشجویی استانداری/ دعوت از مجموعه های دانشجویی برای مشارکت در امر بازنگری سند آمایش استان و جایزه 50 میلیون تومانی برای بهترین پیشنهاد

استاندار یزد با اشاره به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به تشکل های دانشجویی، از مجموعه های دانشجویی برای مشارکت در امر بازنگری سند آمایش استان؛ با ارائه نظرات و پیشنهادات خود دعوت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست بزرگداشت روز دانشجو که در محل دانشگاه یزد و با حضور دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد، با بیان اینکه  آرمان گرایی، عدالت خواهی و آزاد اندیشی، باید در راس مطالبات و پیگیری های دانشجویان قرار گیرد، گفت: دانشجویان استان باید با جدیت مسئله ی حضور جدی و موثر در فضای دانشگاه، استان را دنبال کنند و در این حوزه در کشور سرآمد باشند.

وی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به تشکل های دانشجویی و لزوم فراهم سازی فضای دانشگاه ها برای نقد، گفتگو و آزاداندیشی این تشکل ها، اظهارداشت: تاکنون بارها در این خصوص به روسای دانشگاه ها تذکر داده شده که فضا را برای حضور فعالانه ی دانشجویان فراهم و به گونه ای عمل کنند تا ورود به تشکل های دانشجویی، یک امتیاز محسوب شود اما متاسفانه راه زیادی تا تحقق این مهم و نقطه مطلوب مد نظر  وجود دارد.

استاندار یزد در ادامه بر فعالسازی کمیسیون دانشجویی استانداری توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی تاکید کرد.

دکتر فاطمی ضمن استقبال از مطالبات آرمان گرایانه ی دانشجویان مبتنی بر فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، گفت: انتظار می رود دانشجویان برای نگاه عدالت محور به موضوعات، به مطالعه اصول قانون اساسی بپردازند و با ارزیابی عملکرد مدیران، احصاء مسائل و مشکلات بخش های مختلف و پیگیری آن ها، به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تنش آبی استان و مسائل مربوط به خط اول انتقال آب استان؛ به عنوان محور مشترک بیانات و مطالبات دانشجویان یاد کرد و افزود: در راستای تبیین اقدامات و فعالیت های استان پیرامون مسائل حوزه آب، جلسه ای با حضور مدیران حوزه آب استان و دانشجویان برگزار خواهد شد و در مقابل انتظار داریم در صورت عدم اقناع دانشجویان نسبت به عملکرد مدیران و دستگاه های استان، به عملکرد آن ها کارت زرد و قرمز داده و ذیل آن پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهند.

استاندار یزد با بیان اینکه در پیگیری و حل مسائل و مشکلات باید به مصلحت بزرگی به نام منافع ملی توجه شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت اقتضائات منافع ملی در پیگیری امور، نیروهای ضد انقلاب بر مطالبات مردم سوار شده و مسائل را به نفع خود، و نه به نفع گروه مطالبه گر به پایان خواهند رساند.

دکتر فاطمی در ادامه به پیگیری مجدانه مسائل مربوط به خط اول انتقال آب استان از مجاری قانونی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین استان اعم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین، دو جلسه ویژه شورای امنیت،  تشکیل و تصمیمات خوبی برای برقراری امنیت خط انتقال آب اتخاذ شد.

وی با اشاره به دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل حوزه آب کشور و عزم دولت برای حل مسائل استان ها، اظهارداشت: در این راستا تاکنون 6 جلسه با حضور مسئولین کشوری و استانداران استان های چهارمحال بختیاری، اصفهان، خوزستان و یزد برگزار شده و برنامه های زیرساختی خوبی در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای استان ها دیده شده است.
استاندار یزد ادامه داد: نتیجه اجرای برنامه های زیرساختی تعریف شده، تامین آب شرب پایدار برای استان یزد، حل دغدغه های آبی و بحث معیشت کشاورزان استان اصفهان و حل مسائل و مشکلات استان های چهارمحال بختیاری و خوزستان است.

دکتر فاطمی با بیان اینکه ماحصل پیگیری های مسائل حوزه آب، اتخاذ تصمیمات در بالاترین سطح نظام بود، اظهارداشت: برنامه های خوبی برای استان ها دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد طراحی سامانه ای جهت ثبت میزان فراگیری برخی از مشکلات با امضای الکترونیکی افراد را ارائه داد و خاطرنشان کرد: در صورتیکه حدود 500 نفر یا تعداد بیشتری از افراد خواستار پیگیری و حل یک مسئله یا مشکل باشند، قول میدهم متناسب با جنس موضوع؛ معاون مربوطه را ملزم به مسئله یابی، پیگیری و حل آن موضوع در حد توان و مقدروات استان کنم.

استاندار یزد با بیان اینکه بر اینکه انتخابات پایان مشارکت مردم در  کشور نیست بلکه شروع مشارکت مردم است، از نگاه ویژه استان به استفاده از نظرات مشورتی کارشناسی شده برای حل مشکلات استان خبرداد.

دکتر فاطمی در ادامه به یکی از دغدغه های دانشجویان حاضر در این نشست، در خصوص پیگیری مسائل مربوط به معلمین خرید خدمت اشاره کرد و به تشریح برنامه های استان برای حل مشکلات این قشر با استفاده از ظرفیت خیرین و لزوم حل این مسئله به صورت اساسی و در سطح کشور پرداخت.

وی در بخش پایانی سخنانش با دعوت از مجموعه های دانشجویی برای مشارکت در امر بازنگری سند آمایش استان؛ با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، خاطرنشان کرد: به هر یک از مجموعه های دانشجویی که بتوانند بهترین نظرات را ارائه کنند و این نظرات، نظرات کارشناسی شده یِ قابل قبول توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی باشد 50 میلیون تومان جهت کمک به انجام فعالیت های آن مجموعه، ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات