مدير كل مديريت بحران استان يزد:

"غلامرضا برزگري" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي استانداري يزد گفت: اواخر روز گذشته بارش باران خوبي در سطح استان يزد صورت گرفته است و در ارتفاعات شاهد ريزش برف بوده ايم.
وي افزود: روز گذشته از ساعت 16 توده اي باران زا از غرب استان وارد شد و تا ساعت 23  بخش عظيمي از استان را فرا گرفت.
برزگري گفت: موضوع قابل توجه در اين بارندگي، شدت بارش در زمان كوتاه بود كه سبب ايجاد سيلاب و روان آب بويژه در حاشيه جنوب و جنوب غرب شهر يزد شد.
وي گفت: از به هم پيوستن آب هاي سطحي خيابان ها، معابر و آبراه هاي زيردست سيل بند شهر، آب زيادي در محدوده پل شهيد تقوي واقع در جاده يزد- تفت، به داخل شهر نفوذ كرد كه خوشبختانه با تدابير قبلي و با استفاده از سه دستگاه لودر وچند دستگاه  كاميون، از ورود آب به منطقه ورزشگاه شهيد نصيري، و مناطق مسكوني ميدان امام علي(ع) و محله خيرآباد جلوگيري شد.
مديركل مديريت بحران استان همچنين اظهار داشت: بارندگي ديروز خوشبختانه خسارت جاني در بر نداشته است.
وي افزود: ميزان خسارات مالي كه به قنوات، اماكن مسكوني و بعضا اماكن صنعتي و تجاري وارد شده است توسط دستگاه هاي ذيربط در حال بررسي مي باشد.
برزگري گفت: سامانه جوي ياد شده به طور متوسط در ابركوه 25.7 ميلي متر، در اردكان 10 ميلي متر، در بافق 18 ميلي متر، در بهاباد 15 ميلي متر، در شهرستان تفت ( پشتكوه حدود 35 ، پيشكوه 25 و ميانكوه حدود 25 ميلي متر)، در مروست 30 ميلي متر، در خاتم ( كرخنگان 54 و شهر هرات 23 ميلي متر)، درصدوق(اشكذر 17 ، ندوشن 20 و كذاب 20 ميلي متر)، در طبس به طور ميانگين 8 ميلي متر،در ميبد 15 ميلي متر، در مهريز(تنگ چنار 43، شهر مهريز 20 و گردكوه 20 ميلي متر) و در شهر يزد 18 ميلي متر بارش داشته است.
وي در تشريح اقداماتي كه در راستاي كاهش خسارات پديده سيل صورت گرفته است، گفت: با همكاري كليه دستگاه هاي استان موفق شديم ضمن جلوگيري از ورود سيل از محدوده پل تقوي به داخل شهر، به كمك يكصد دستگاه پمپ آبكش در سطح شهر نسبت به تخليه آبگرفتگي منازل و معابر اقدام نمائيم كه هنوز اين فعاليت ادامه دارد.
برزگري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: پس از بارندگي ديروز، ستاد مديريت بحران شهرستان ها به رياست فرمانداران تشكيل جلسه دادند و در بعضي از مناطق كه احتمال خطر بيشتري وجود داشت، با همكاري پايگاه بسيج مناطق، اطلاع رساني جهت تخليه منازل صورت گرفت .
وي در پايان از ساكنين بافت قديمي خواست تا آبگرفتگي ها را سريعا  به آتش نشاني اطلاع دهند و در صورتي كه از محل هاي قديمي عبور آب كه در حال حاضر مسدود شده آگاهي دارند مسئولين را مطلع كنند تا اين مسيرها بازگشائي شود.
وي همچنين از همه هموطنان در استان يزد خواست نا از اسكان در مناطق كوهستاني و حاشيه رودخانه ها بپرهيزند و در صورت مسافرت به ارتفاعات، خودروي آنان به زنجير چرخ مجهز باشد.
اين مقام مسئول با تأكيد بر  همكاري عموم مردم با دستگاه هاي خدمت رسان، از تلاشهاي كليه دستگاه ها از جمله آتش نشاني، هلال احمر،آبفا و آبفار  تشكر و قدرداني كرد.