به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، فرماندار شهرستان تفت در اين نشست طي سخناني به تشريح نقش روابط عمومي در اعتلاي سازمانها و جوامع پرداخت و گفت: با تلاش روابط عمومي استانداري  يزد در  سالهاي اخير، نگرش نو و  ويژه اي به مقوله روابط عمومي دراستان ايجاد شده است.
"ابوالقاسم دهقان"   خواستار مشاركت افزون تر مديران و كارشناسان روابط عموميها در تبيين اهميت و جايگاه روابط عمومي  در دستگاه ها شد.
وي همچنين بر ضرورت تداوم برگزاري دوره هاي آموزشي مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي استان در راستاي علمي تر شدن مقوله روابط عموميها تاكيد كرد.
فرماندار تفت  در بخش ديگري از سخنان خود ، يكي از وظايف روابط عموميها را مستند سازي و انعكاس عملكرد و اقدامات دولت دانست و تصريح كرد: با تدوين مستندات خدمات دولتهاي نهم و دهم، سندي تاريخي و بزرگ از خدمت دولتمردان نظام مقدس جمهوري اسلامي برجاي خواهد ماند.
دهقان در پايان سخنان خود از هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عموميهاي شهرستان تفت به خاطر برگزاري اين مراسم تشكر و قدرداني كرد.
مشاور استاندار و دبير شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد هم در سخناني با اشاره به سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خميني(ره) و سالگشت قيام   15خرداد سال 42،  اثرات و بركات انقلاب اسلامي را برشمرد و گفت:  استقلال، آزادي و عزتي كه ملت ما از آن برخوردار مي باشد مديون وجود حضرت امام خميني(ره)  است.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" با گراميداشت سالروز آغاز زعامت و رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) ، بر اهميت پيروي از سيره امام راحل عظيم الشان (ره) و شهدا در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب  تاكيد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، فعال شدن شوراي هماهنگي روابط عموميها در برخي از شهرستانها را به فال نيك گرفت و خواستار فعال شدن اين شورا در ساير شهرستانها شد.
مشاور استاندار همچنين برگزاري جشنواره روابط عموميهاي برتر در ديگر شهرستانهاي استان يزد را خواستار شد.
قائم محمدي ضمن تاكيد بر اهميت نياز سنجي در راستاي پيشبرد امور، اظهار داشت: نيازسنجي و ارزشيابي مي تواند بركيفيت اقدامات روابط عموميها تاثير مثبتي داشته باشد و از همين طريق است كه مي توان به ضعف ها و قوتهاي برنامه هاي اجرائي توسط روابط عموميها پي برد.
وي در ادامه فرهنگ سازي مناسبت هاي مذهبي، انقلابي و ملي در سازمان ها را با اجراي برنامه هاي هدفمند و پر محتوا يكي از وظايف مهم روابط عمومي ها دانست.
دبير شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان با اشاره به تلفيق دومين نشست آموزشي مديران و كارشناسان روابط عموميهاي استان  با چهارمين جشنواره روابط عموميهاي شهرستان تفت از فرماندار و مسئول روابط عمومي فرمانداري تفت به دليل اين اقدام ابتكاري و ارزشمند تشكر و قدرداني كرد.
معاون فرماندارتفت نيز ضمن گرامیداشت 14 و 15 خرداد ماه تصریح کرد: پانزدهم خردادماه سال 1342 نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران بوده که این انقلاب تمام دارايي خود را مدیون خدمات و ایثارگری های حضرت امام خمینی (ره) است.
"ناصردهقانی" با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دستگاه ها افزود: روابط عمومی در واقع پل ارتباط بین سازمان و مردم و نمایشگر عمکرد دستگاه ها برای جامعه است.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی نقش روابط عمومی برای مستند سازی و ارائه خدمات، مهم و پر رنگ تر شده است.
معاون فرماندار بهره مندی از فضای مجازی و به کارگیری تخصص همراه با هنر برتر را از مهم ترین عوامل موفقیت روابط عمومی ها عنوان کرد.
"دکتر دهقان" دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران كه به عنوان استاد دومين نشست آموزشي مسئولان و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي استان در جلسه حضور داشت، با بیان مطالبی پیرامون مروری بر مفاهیم تبلیغات و اهمیت آن در روابط عمومی خاطرنشان ساخت: در راه رسیدن به یک الگوی مناسب تبلیغی در عرصه های مختلف تجاری, سیاسی, دینی و...، ترویج صحیح مطالب با در نظر گرفتن سازگاری نوع ترویج با گروه هدف، نقش بسزایی در موفقیت تبلیغ دارد.
وی افزود: دیدگاه های متفاوتی به امر تبلیغات در دنیای ارتباطات وجود دارد که نگرش سیاسی, جامعه شناسی, تاریخی, روانشناسی از جمله رایج ترین این دیدگاه ها است.
دکتر دهقان در ادامه گفت: رابطه بین ویژگی های پیام و درک آن، تناسب گروه ها و رسانه ها در تبلیغ و تحليل واکنش مخاطبان از عوامل مهمی است که مبحث رویکرد ارتباطی در امر تبلیغات به آن می پردازد.
در پايان مراسم از روابط عموميهاي برتر شهرستان تفت تجليل شد.