استاندار یزد در ستاد گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر :

آزادی خرمشهر از نقاط عطف تاریخی ماست

استاندار یزد گفت : فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، پیش از ظهر چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه ، نشست ستاد استانی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، تعدادی از فرمانداران ، مشاور استاندار در امور ایثارگران ،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و اعضای این ستاد در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد .
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، اظهار داشت : داشتن روحیه مبارزه با ظلم و شهادت طلبی یکی از ضرورت های جامعه اسلامی است و تا زمانی که ظلم و دشمنی وجود دارد باید آمادگی دفاعی نیز داشته باشیم .
"سید محمد میرمحمدی " افزود : شهادت برنده ترین ، قوی ترین و موثرترین سلاح در جوامع اسلامی  است و این سلاح کاربرد تاریخی داشته که آن از حضرت امام حسین (ع) به ما رسیده است.
وی ادامه داد : شهادت حضرت امام حسین (ع) ، اسلام را زنده نگه داشت ، از انحراف در اسلام پیشگیری کرد و برای همیشه تاریخ درس آزادگی ، حق طلبی ، حق جویی ، مردانگی ، جوانمردی ، خداپرستی ، دینداری و عاشقی را به مردم ارزانی داشت .
استاندار یزد با اشاره به سخن مشهور حضرت امام حسین (ع)، "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" ، اظهار داشت : این آزادگی اگر در جهان ترویج یابد ، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)  در جامعه فراهم خواهد شد .


ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه


میرمحمدی تصریح کرد : توجه به ابعاد مختلف عاشورای حسینی ، یکی از ظرفیت های فرهنگ سازی برای دفاع ، مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم است که با روش آگاهی بخشی می توان این ظرفیت را گسترش داد .
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد : مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، می تواند کانون اصلی این فرهنگسازی ها در جامعه باشد.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) در همه عرصه ها تلاش می کنند ، عامل اصلی در حفظ امنیت و آرامش در جامعه هستند و سپر محکم و سدخلل ناپذیری برای نفوذ دشمن به شمار می آید .
استاندار یزد اظهار کرد : یکی از نقاط قوت و موثر در دفاع مقدس ، آزادی خرمشهر است که در تضعیف روحیه دشمن بسیار موثر بود که باید ابعاد این حماسه را زنده نگه داشته و آن را ترویج کنیم .
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : بتوانیم دین و وظیفه خود را در قبال شهیدان به خوبی ادا کرده و فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه و نسل جوان ترویج کنیم.
گفتنی است" محمد رجبی "مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، نیز در این نشست ، گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد ارائه کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات