مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد مطرح کرد:

آمادگی کامل استان برای پیشگیری و مقابله با آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: خوشبختانه استان یزد با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها، آمادگی کامل و لازم را برای پیشگیری و مقابله با ‌بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، قرارگاه پدافند زیستی استان با محوریت بررسی اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان به ریاست "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "‌محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای این قرارگاه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست بیان کرد: بیماری آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان سالهای طولانی است که با شدت و ضعف مختلف در جهان مطرح است و در استان نیز با توجه به فرارسیدن نیمه دوم سال و فصل سرما با این بیماری بین برخی طیور مواجه می شویم.
"محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: ‌اقدامات و برنامه ریزی های لازم از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان برای پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام شده تا کمترین مشکل برای سلامت جامعه وجود داشته باشد.
دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان افزود: در مهار بیماری آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان، شناسایی کانون های آلوده و انهدام طیور و مرغ های مبتلا به این بیماری اقدامات سریع و بسیار خوبی در سال گذشته انجام شد و این فعالیت ها با جدیت در سال جاری نیز در حال انجام است.
طهماسبی ضمن تاکید بر مراقبت و کنترل ورودی های استان و شهرستان ها برای جلوگیری از ورود طیور مبتلا از استانهای همجوار به یزد، گفت: لازم است مراقبت های لازم و مورد نیاز از سوی نیروی انتظامی در این رابطه انجام شود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان در پایان سخنان خود بر برخورد قانونی و جدی با واحدهای غیرمجاز طیور در استان به منظور حفظ امنیت غذایی مردم به عنوان سرمایه های اصلی کشور و جلوگیری از فعالیت‌های این واحدهای غیرمجاز تأکید کرد.
گفتنی در ابتدای این نشست "علی اکبر حداد زاده" مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان در استان ارائه کرد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
‌★‌عکس: ‌حسن کرمی★
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات