استاندار یزد:

آمارها در برنامه‌ریزی بلندمدت مورد توجه قرار گیرد

استاندار یزد در نشست شورای ثبت احوال استان گفت: باید نگاه مستندمحور، اتکاء به آمارهای دقیق و آینده‌پژوهی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه‌ قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی  طالبی" در نشست شورای ثبت احوال استان که با حضور "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن ‌زنده یاد حمیدیا برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران سازمان ثبت احوال استان یزد، گفت: این گزارش‌ها و آمارها نشان‌دهنده مقدار نیازمندی به آمار و اطلاعات ‌دقیق برای سیاست‌گذاری در برنامه‌‌ریزی‌های مختلف است.
"طالبی" در ادامه اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده نشان‎‌دهنده نیازهای آینده‌ جامعه و کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد ولی متاسفانه امروز کمتر مورد توجه و جدیت لازم است.
استاندار یزد همچنین گفت: نگاه مستندمحور، ‌اتکاء به آمارهای دقیق و آینده‌پژوهی باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمارهای مربوط به جمعیت و افزایش جمعیت عنوان کرد: در مسئله جمعیت نگاه صرف ‌و تک بعدی به تشویق افزایش جمعیت نمی‌تواند مشکلی را از جامعه، به خصوص در مناطقی که با پدیده مهاجرت مواجه هستند، حل کند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: در مناطقی مانند یزد که جمعیت مهاجر و بسترهای لازم برای افزایش جمعیت مهاجر وجود دارد باید سیاست‌هایی را شروع کنیم تا مسئله مهاجرت و افزایش جمعیت مهاجرین کنترل شود.
استاندار یزد در همین رابطه تاکید کرد: با این تفاسیر مسئله‌ ای که برای مدیریت استان مهم است سیاست‌گذاری‌های مناسب و اصولی به جای ترویج تشویق‌های عمومی در جهت افزایش جمعیت است.
"طالبی" همچنین گفت: پیشنهاد می‌کنم اتاق کار فکر قوی و منسجمی شکل گیرد تا با انجام سیاست‌گذاری‌های مناسب و هدفمند بتواند راهبرد افزایش جمعیت را در استان دنبال کند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده نسبت به مسئله مشکلات اداره کل ثبت احوال استان، اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در بودجه مصوب این نهاد، باید راهکارهای مناسبی اندیشیده شود و در جهت برطرف کردن مشکلات ساختمان این اداره هم باید جلسه ای مجزا با حضور مدیرکل برگزار و تصمیمات مناسبی گرفته شود.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات