مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:

آموزش، مهم ترين راهبرد براي پيشگيري از ايدز است

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در كميته پايش و ارزشيابي كنترل بيماري ايدز با بيان اينكه آموزش و اطلاع رساني، مهم ترين راهبرد و استراتژي پيشگيري از بيماري ايدز به شمار مي رود گفت: رسيدن به اين مهم، نيازمند همگرايي اجتماعي و برنامه ريزي هدفمند است.

 به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد‌، صبح چهارشنبه 26 آبان ماه نشست كميته پايش و ارزشيابي كنترل بيماري ايدز استان با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و اعضاي اين كميته در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در اين نشست گفت: با توجه به نقش پر اهميت سلامت در جامعه، امسال برنامه هاي هفته و روز جهاني ايدز با رويكرد اطلاع رساني و آموزش براي كنترل اين بيماري پيگيري مي شود.
«مجيد جواديان زاده» ادامه داد: برنامه هاي هفته اطلاع رساني بيماري ايدز از تاريخ 13 تا 19 آذر ماه و با شعار "مهار همه گيري اچ آي وي / ايدز با اطلاع رساني، پيشگيري، تشخيص زود هنگام، درمان و پشتيباني از بيماران" در سال جاري، اجرايي خواهد شد.
جواديان زاده افزود: در رويارويي با اپيدمي هاي بزرگ روحيه همكاري و همبستگي بزرگ ملي نياز است و در زمينة مبارزه با بيماري ايدز و جلوگيري از شيوع آن در جامعه نيز بايد همة ظرفيت ها و توانمندي هاي مردمي را براي همراهي با دستگاه هاي اجرايي بكار گرفت.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با اشاره به اينكه بيماري ايدز ابعاد گوناگون فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را تحت تاثير قرار مي دهد، گفت: اطلاع رساني از  آسيب ها و آشنايي با شيوه هاي انتقال و جلوگيري از ابتلا به اين بيماري بايد در همة سنين و سطوح جامعه نهادينه شود.
گفتني است در اين نشست گزارشي از وضعيت بيماري ايدز در كشور و استان ارائه و برنامه هاي پيشنهادي دستگاه هاي اجرايي براي هفته و روز جهاني ايدز، ارزيابي و  شيوه هاي اجرايي آن مشخص شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات