معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

آموزش؛ زمینه ساز ایجاد تنفر در دانش آموزان نسبت به اعتیاد/مستند شه.ید زارعی ساخته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: باید در حوزه آموزش و پرورش و مدارس موضوع آموزش مورد تاکید قرار گیرد و ایجاد تنفر نسبت به مواد مخدر در  دانش‌آموزان و حتی کودکان انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عصر امروز به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با حضور اعضاء در تالار کوثر برگزار شد.

مهندس عزیزی در این جلسه با تسلیت شه.ادت ستواندم جواد زارعی و آرزوی صبر برای خانواده این شه.ید والامقام با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد یکی از پنج آسیب اجتماعی جدی استان یزد است که البته چهار آسیب دیگر نیز با همین مواد مخدر مرتبط است.

وی افزود: تنها راه مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد پیشگیری است بنابراین ضرورت دارد تا شورای مبارزه با مواد مخدر در طول سال برای پیشگیری از اعتیاد برنامه داشته باشد.

اجرای ۳۷ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مصوبات شورا در این جلسه ابراز داشت: با توجه به درپیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر ۳۷عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده که مهمترین آن ها غبارروبی گلزار مطهر شه.دا به ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر، برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری میز خدمت در نمازجمعه با هدف ارائه مشاوره در راستای پیشگیری و ترک اعتیاد، سخنرانی استاندار محترم پیش از خطبه ها، برگزاری نمایشگاه سیار آشنایی با باورهای غلط در خصوص اعتیاد و برگزاری جشنواره بزرگ «نه به اعتیاد» است.

آموزش دانش آموزان  در راستای پیشگیری از اعتیاد ضروری است

وی ادامه داد: باید در حوزه آموزش و پرورش و مدارس موضوع آموزش مورد تاکید قرار گیرد و ایجاد تنفر نسبت به مواد مخدر در  دانش‌آموزان و حتی کودکان انجام شود بنابراین تاکید می شود برای سال تحصیلی جدید این موضوع  در دستور کار قرار گیرد.

مهندس عزیزی تولید محتواهای مناسب سمعی و بصری در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از موکدات دیگر این جلسه عنوان کرد و ابراز داشت: این تولیدات میتواند در اختیار صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی به ویژه رسانه های فعال در فضای مجازی قرار گیرد تا عاملی موثر در ایجاد پیشگیری و بازدارندگی نسبت به اعتیاد به موادمخدر ایجاد نماید.

وی  برجسته نمودن مشکلات پس از اعتیاد را  گامی ارزشمند در جهت ایجاد تنفر نسبت به مواد مخدر در سطح جامعه دانست.

مستند شه.ید زارعی تولید شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان بر  تولید مستند شه.ید زارعی تاکید کرد و ابراز داشت: شه.ید زارعی یکی از افراد فعال در این حوزه بود که زندگی، نحوه مبارزه و شجاعت وی در این زمینه مثال زدنی بود و ساخت این مستند میتواند ضمن آشنایی مردم با این بزرگوار، الگویی مناسب را به تلاشگران این عرصه معرفی نماید.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات