معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد مطرح كرد:

آينده نگري و بازآفريني شهري عوامل مهم در كنترل حاشيه نشيني

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در نشست ستاد بازآفريني پايدار شهري، بر اهميت جلوگيري از اثرات نامناسب حاشيه نشيني در استان، كنترل عوامل لطمه زنندۀ ناشي از حاشيه نشيني بر جامعه با آينده نگري و بازآفريني شهري تاکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، پیش از ظهر دوشنبه 29 آذرماه ستاد بازآفريني پايدار شهري استان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهري و بهسازي ايران، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل دفتر امور بانوان وخانواده استانداري، فرماندار يزد، مدير كل راه و شهرسازي استان و اعضاي اين ستاد در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين نشست گفت: بازآفريني شهري از موضوعات مهمي است كه نه تنها در استان يزد بلكه به عنوان يكي از دغدغه هاي مهم به ويژه براي شهرهاي بزرگ در كشور محسوب مي شود.
«سيدمحمدرضا سيدحسيني» افزود: خوشبختانه حاشيه نشيني نتوانسته است به استان يزد لطمه هاي جدي وارد كند اما بايد با برنامه ريزي صحيح و مدلي كه در اين زمينه تعريف شده است براي جلوگيري از بروز مشكلات جدي، وضعيت موجود را مديريت و كنترل كنيم.
وي بر همت تمام دستگاه هاي اجرايي و مردم در اجراي پروژه بازآفريني شهري اشاره و بيان كرد: بايد به خوبي با اين طرح روبه رو شويم زيرا وضعيت خشكسالي، آب و هوايي و آخرين آمار مربوط به نفوس و مسكن نشان گر افزايش مهاجرت به استان در آينده مي باشد.
سيدحسيني در پايان سخنان خود گفت: قبل از وقوع مشكلات جدي در حوزه شهري و حاشيه نشيني با برنامه ريزي هماهنگ مي توان در موضوعاتي چون حاشيه نشيني، ساماندهي بافت هاي فرسوده و تاريخي به نتايج خوبي دست پيدا كرد.


هدف بازآفريني شهري ارتقای كيفيت زندگي است


مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين نشست بيان كرد: ما با شهرهايي روبه رو هستيم كه به حداكثر جمعيت شهري خود رسيده است و بايد بتوانيم با ايجاد شرايط مناسب اين جابه جايي از روستا ها را مديريت كنيم.
«محمدرضا نقصان محمدي» با بيان 6 گام بازآفريني شهري افزود: يكي از موضوعات مهم، شناسايي مناطق هدف مي باشد كه در يزد مناطق و محلات شناسايي شده و اقدامات لازم با توجه به نيازهاي كارشناسي شده صورت مي گيرد.
نقصان محمدي گفت: بازآفريني محلات هدف با مشاركت مردم، سازمان هاي مردم نهاد و آورده هاي دستگاه هاي اجرايي در استان يزد محقق مي شود و تقويت زمينه هاي كيفي زندگي شهري را امكان پذير مي سازد.
وي در پايان سخنان خود افزود: بايد بر فعاليت هايي كه مي تواند براي تقويت زندگي در محلات و مناطق روستايي اثرگذار باشد تاكيد و اقداماتي با توجه به نياز مردم اجرايي شود.
گفتني است در اين جلسه گزارشي از فعاليت ستاد بازآفريني پايدار شهري و  محدوده ها و محلات هدف استان يزد ارائه شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات