معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست؛

ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست پشتوانه عظیمی است

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های كلي نظام در حوزه محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبري پشتوانه‌ای عظيم براي محیط‌زیست كشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 14 آذرماه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، استاندار یزد، معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از مدیران عضو این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«معصومه ابتکار» اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین موضوع این روزهای عرصه محیط‌زیست را همگرایی و هم‌راستایی قوای سه‌گانه دانست و افزود: دولت يازدهم موضوع محیط‌زیست را جزو اولویت‌های اصلي كار خودش در كنار همه موضوعات ديگری چون اقتصاد، سياست بین‌الملل و رفع تحریم‌ها قرار داده است که جامع‌نگری ریاست محترم جمهوری را می‌رساند.
وی فرصت ایجادشده برای حوزه محیط‌زیست را در دولت یازدهم کم‌نظیر عنوان کرد و تأکید کرد: بسياري از صاحب‌نظران و كارشناسان معتقدند برنامه ششم فرصت مناسبی است تا جلوی بسياري از روندهاي تخريبي و آسیب‌زا درگذشته گرفته شود.
ابتکار بابیان اینکه ضروری است با برنامه‌ریزی صحيح و با نگاه به آمايش سرزمینی سیاست‌های حوزه محیط‌زیست را جلو ببریم، تصریح کرد: متأسفانه درگذشته نگاه آمايشی به موضوعات وجود نداشت و سفره‌های زیرزمینی آب که بسیار هم ارزشمند بودند صرف فعالیت‌های معدني و صنعتي شد.
وی با اشاره به اینکه اگر از ظرفیت‌های زيستي عبور كنيم مرتعي كه قابليت بازدهي، توليد و بازسازي خودش است تبديل به بيابان می‌شود، اذعان داشت: سفره آبي كه قابليت پشتيباني و تغذيه يك شهر را داشتند با مصرف بیش‌ازحد تبديل به يك تهديد شده و امروزه دلیلی برنشست زمين هستند که خطرات بسيار زيادي را برای جامعه ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان محیط‌زیست کشور بابیان اینکه ما بايد با واقعیت‌های طبيعت كنار بياييم، نه اينكه بخواهیم به جنگ آن برويم ادامه داد: ضروری است با دانايي، خلاقيت، فناوري، نوآوري و پيشرفت علمي سازگاري بيشتري را با قوانين طبيعت پيدا كنيم و پيشرفت انسان‌ها را با قوانين طبيعت سازگار کنیم.
ابتکار عنوان کرد: موقعی می‌توانیم از اقتصاد مقاومتي صحبت کنیم كه از اقتصاد سنتی، وابسته به کشاورزی و معدن به سمت سرمایه‌گذاری و اشتغال در اقتصاد خلاق و سبز برویم و با استفاده از فناوری‌های نوین ایجاد ارزش‌افزوده کنیم.


اقدامات استان یزد در حوزه محیط‌ زیست قابل‌تقدیر است


وی تصریح کرد: روحيه و باور مردم استان یزد سرمایه‌های عظیمی است که با برنامه‌ریزی و تقویت آن‌ها توسعه پایدار محیط‌زیست میسرمی‌شود.
ابتکار با اشاره به پیشنهاد استاندار یزد مبنی بر راه‌اندازی قرق‌های خصوصی و سپردن مدیریت عرصه‌های محیط‌زیست به بخش خصوصی اظهار داشت: مناطق حفاظت‌شده استان یزد مناطق ارزشمندي هستند درنتیجه پیشنهاد ایشان را اجرایی می‌دانیم و آن را در دستور کار شورای عالی سازمان قرار می‌دهیم.
ابتکار با تقدیر و تشكر از تلاش‌های مسئولان ارشد استان یزد در حوزه محیط‌زیست بیان کرد: در حال حاضر در استان یزد مراکز تحقیقات گوزن زرد ایرانی، گورخر ایرانی، یوزپلنگ و ... وجود دارد و اقدامات بسیار خوبی نیز توسط آن‌ها انجام‌شده که این مراکز را در این استان با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، گسترش خواهیم داد.
 معاون رئیس‌جمهوری در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگري طبيعي استان یزد دارای آینده خوبی است که می‌تواند در عين حفاظت از محیط‌زیست اقتصاد را رونق بخشید.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات