استاندار یزد:

اتاق اصناف نهادی مردم پایه با نقش آفرینی اقتصادی/اجرای سند 4 ساله اتاق اصناف یزد تحول میدانی و اثربخشی نظارتی به همراه دارد/ زمینه‌سازی برای تبدیل یزد به قطب تجهیزات پزشکی کشور

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تدوین برنامه ۴ ساله در راستای تعیین اهداف و چشم اندازهای اتاق اصناف استان گفت: این سند ۴ ساله به عنوان نقشه راه اتاق اصناف در حوزه های مختلف و به اقدامی جدید و تحولی در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف مرکز استان» در دیدار با استاندار یزد به هم اندیشی در خصوص فراهم سازی زمینه های تحقق شعار سال پرداختند.
 
استاندار یزد در این دیدار، مسئله اصناف و بازاریان را یکی از مهمترین مسائل اقتصادی و اجتماعی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: بر این اساس سرمایه اجتماعی بسیار بالا از برجسته‌ترین ویژگی های این تشکل صنفی است.
 
مهران فاطمی اصناف و بازاریان را از پایه‌های اصلی شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: علاوه بر نقش آفرینی‌های اقتصادی، اتاق اصناف یک نهاد مردم پایه و در متن مردم است به طوری که از زمان شکل گیری انقلاب تا کنون همواره در صحنه حضور داشته اند.
 
وی با بیان اینکه هیئت مدیره جدید اتاق اصناف استان؛ متخصص، با سواد، جوان و با انگیزه هستند، تصریح کرد: سه مولفه امید، انرژی، ابتکار و خلاقیت سه وجه برجسته هیئت مدیره جدید بوده و مجموعه استان آماده همراهی با این تشکل در قالب برگزاری نشست‌های ماهیانه است.
 
استاندار یزد در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین برنامه ۴ ساله در راستای تعیین اهداف و چشم اندازهای اتاق اصناف استان گفت: این سند ۴ ساله به عنوان نقشه راه اتاق اصناف در حوزه های مختلف و به اقدامی جدید و تحولی در سطح کشور تبدیل خواهد شد.
 
وی از آمادگی مجموعه استان جهت تصویب سند ۴ ساله اتاق اصناف یزد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به منظور همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: یقینا تدوین این سند و پیگیری اجرای آن سبب ارتقا جایگاه اتاق اصناف می شود.
 
فاطمی همچنین با تاکید بر تعیین ساز و کارهای تشدید نظارت بر بازار از سوی اتاق اصناف استان، یادآور شد: لازم است تا نسبت به جلوگیری موقت از فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب به منظور الزام آن‌ها به شرکت در دوره‌های آموزشی اقدام شود.
 
وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تبدیل یزد به قطب تجهیزات پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این موضوع جزو برنامه های سند یزد نوین است و باید پیگیری های لازم جهت تحقق آن انجام شود.
 
استاندار یزد در پایان با اشاره به نگاه ویژه استان به اصناف و بازاریان اظهارکرد: مسائل و مطالبات این قشر تجمیع و ارائه شود تا پیگیری ها و برنامه ریزی های لازم جهت رفع ان ها صورت گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات