مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در یزد:

اتباع خارجی تحت پوشش خدمات ویژۀ بیماری‌های خاص قرار می‌‌گیرند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در بازدید از پایگاه سلامت ابن‌سینای یزد که ویژۀ ارائۀ خدمات بهداشتی به مهاجران ساکن در شهر یزد است، از ارائۀ خدمات ویژۀ بیماری‌های خاص به مهاجران و اتباع خارجی از سوی وزارت کشور خبر داد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه هشتم دی ماه «احمد محمدی‌فر» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همراه با «رضا زارع‌زاده» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و «محمدحسن لطفی» معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از پایگاه سلامت ابن سینا یزد بازدید کردند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این بازدید از راه‌اندازی پایگاه سلامت ویژۀ مهاجران خارجی در یزد ابراز خرسندی کرد و در بازدید از بخش‌های مختلف این پایگاه بر ارائۀ خدمات پزشکی مانند فرآیند دیالیز تأکید کرد.
محمدی‌فر با اشاره به ضرورت ارائۀ خدمات بیماری‌های خاص به اتباع خارجی، گفت: بودجه‌ای برای بیماری‌های خاص به وزارت کشور تخصیص داده شده که بیماران خاص ساکن در استان یزد می‌توانند پس از معرفی در پوشش کامل خدمات قرار گیرند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز با بیان اینکه کمتر از دو ماه از آغاز فعالیّت مرکز ابن‌سینای یزد می‌گذرد، بیان کرد: همۀ خدمات این مرکز برای اتباع خارجی رایگان است.
وی هدف از تأسیس پایگاه سلامت ابن‌سینا را افزایش خدمات و اقدامات بشردوستانۀ جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان عنوان کرد و افزود: این پایگاه با همّت دولت تدبیر و امید به متراژ 214 متر مربع در سال 1395 آغاز به کار کرده است.
زارع‌زاده با بیان اینکه پایگاه سلامت در راستای توسعۀ امور بهداشتی و بهره‌وری پناهندگان ساکن در شهر یزد راه‌اندازی شده است، گفت: تخصیص زمین این مرکز بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و تخصیص اعتبار از سوی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انجام گرفته است.
به گفتۀ وی کارکنان این پایگاه سلامت شش نفر هستند و انتظار است جمعیتی 18 هزار نفره را خدمات‌رسانی کنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات