معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ‌خواستار شد:

اجرای دقیق برنامه ساماندهی پسماند و نخاله های ساختمانی در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در کارگروه پسماند استان بر اجرای دقیق برنامه ساماندهی پسماند و نخاله های ساختمانی در یزد تاکید کرد و آن را مکمل برنامه کاهش تخلفات ساختمانی دانست.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جلسه کارگروه پسماند استان که در محل دفتر این معاونت برگزار شد، گفت: گود و خاک برداری بدون اجازه شهرداری در شهر یزد ممنوع است.
صادقیان همچنین تصریح کرد: به دنبال برنامه‌ای هستیم تا کسی نتواند با تخلف و بدون مجوز پروانه ساختمانی اقدام به گودبرداری و تخریب ساختمان کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اقداماتی که در خصوص کاهش تخلفات ساختمانی در دست اقدام است، افزود: شهرداری یزد با استقرار سامانه‌ای به دنبال الکترونیکی‌کردن روند کنترل و نظارت بر حمل و جابجایی نخاله‌های ساختمانی طبق شیوه‌نامه سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور است.
وی همچنین شناسایی ناوگان حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی این ناوگان، کنترل و نظارت به وسیله دوربین‌های شهری و کنترل در مبدا و مقصد را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده دانست.
صادقیان تاکید کرد: گودهای تخلیه نخاله ساختمانی با تمرکز به انجام فرآیند تفکیک و بازیافت کمک شایانی به محیط زیست استان خواهد ‌کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در حقیقت برنامه ساماندهی پسماند و نخاله‌های ساختمانی مکمل برنامه کاهش تخلفات ساختمانی در استان یزد خواهد بود.
صادقیان در پایان سخنان خود گفت: برون سپاری واحد اجرائیات شهرداری‌ها، الکترونیکی کردن روند صدور پروانه ساختمانی، صدور پروانه برای زمین‌های مشاع و جلوگیری از تفکیک‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات شهرداری در روند کاهش تخلفات ساختمانی می‌باشد.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات