معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‌ یزد:

اجرای طرح سامان گامی در ‌راستای تحکیم بنیان خانواده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد با اشاره به طرح شش محوری سامان خانواده، اجرا و نهادینه شدن این طرح ‌را گامی موثر در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های طرح سامان خانواده که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ‌۱۴ خرداد ماه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(‌ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین و مردمی ۱۵ خرداد، اجرا و نهادینه شدن این طرح ‌را گامی موثر در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در استان و به دنبال آن، در کشور عنوان کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن دغدغه جدی دارند و شورای اجتماعی کشور نیز در این حوزه برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند.
تر‌حمی با اشاره به شش محور طرح سامان خانواده شامل' ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم، تکلیف و تعالی، افزود: این طر‌ح فارغ از رنگ و بوی جناحی و سیاسی، توسط تشکیلاتی غیردولتی تدوین و در کارگروه سلامت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و ‌طرحی اخلاق محور، رسالت محور و تکلیف ‌مدار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح و الگوی نمونه در سطح کشور ارائه گردد و قابلیت مطرح شدن در شورای انقلاب فرهنگی با توجه به محتوای غنی و تفکیک موضوعی مبحث خانواده را دارد.
‌ترحمی گفت: همه دستگاه‌های استان ملزم هستند تکالیفشان را که در طرح سامان خانواده مشخص شده است، عملیاتی و اجرایی کنند و در این رابطه فعالیت دستگاه‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ‌مبنای همه تصمیم گیری‌ها آمار و اطلاعات می باشد، لازم است آمار در این ‌طرح به‌روز رسانی شود و اطلاعات منطبق بر واقعیت های روز جامعه و به‌روز باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خواستار توجه به ظرفیت سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، فضای مجازی،‌ تشکل های مردمی و خانواده، مجمع خیرین استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، معتمدین و بسیج محلات، دفاتر تسهیل‌گری، سازمان فرهنگی، اجتماعی ‌و ورزشی شهرداری و... به منظور اجرایی شدن طرح شش محوری سامان خانواده در استان شد.
در ابتدای این نشست نیز "سیدمحمد دعایی" مدیر طرح ‌شش محوری سامان خانواده به تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی این طرح در ‌استان پرداخت و تخصصی شدن فعالیت دستگاه‌ها، نهادها و موسسات مربوط به خانواده بر اساس ‌شش محور: ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم‌، ‌تکلیف و تعالی، جلوگیری از موازی کاری و عدم هماهنگی مناسب در عملیات محورهای شش گانه، شبکه سازی و روان سازی فعالیت ها در حوزه خانواده را از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات