وزیر نیرو ‌مطرح کرد:

اجرای ۱۳۶ پروژه با اعتبار دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در استان یزد

وزیر نیرو دولت تدبیر و امید در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر یزد از اجرای ۱۳۶ پروژه با اعتبار دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در صنعت آب و برق استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌عصر چهارشنبه بیستم شهریور ماه "‌رضا اردکانیان" ‌وزیر نیروی دولت تدبیر و امید در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد که با حضور "‌محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد در صحن شورا برگزار شد ‌ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، ‌گفت: وزارت نیرو در استان یزد ۱۳۶ پروژه در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق در دست اجرا دارد که بالغ بر دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان برای آنها اعتبار در نظر گرفته شده است.
"‌رضا اردکانیان" با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ‌به طور میانگین ۴۰ درصد است، ‌ادامه داد: امیدواریم که دولت بتواند با بهبود شرایط، منابع مورد نیاز را بهتر تامین کند و بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.
جانشین فرمانده ‌ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور در استان‌های یزد و کرمان افزود: به دنبال افزایش سرعت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان یزد با همکاری استاندار و مدیران استانی هستیم.
اردکانیان با بیان اینکه ۳۴ پروژه آب و برق با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان فردا در استان یزد افتتاح می‌شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای افتتاح پروژه‌ها‌ی اقتصاد مقاومتی در استان یزد به کار می‌گیریم تا بتوانیم از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم.
وزیر نیرو حفظ حیات و تاب‌آوری در نقاطی مثل شهر یزد را بسیار مهم دانست و گفت: تاب آوری و مانایی یزد و شهرهایی دارای شرایطی مانند یزد موضوع بسیار مهمی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم.
وی با بیان اینکه این سیاست در ارتباط با آینده اهمیت بسیار بالایی دارد، ادامه داد: در سازمان اداری کشور، دو مشکل جدی داریم که این دو متاسفانه بر همدگیر اثر دارند که یکی ساختار شدیدا متمرکز و دیگری در عین تمرکز گرایی، ‌نگاه بخشی‌نگر است.
جانشین فرمانده ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور در استان‌های یزد و کرمان افزود: آماده‌ایم تا جایی که امکان دارد به مدیران استانی‌مان در وزارت نیرو اختیار بدهیم و برای این منظور هم در حال حرکت به این سمت هستیم.


تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب استانی


اردکانیان با اشاره به اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر ادغام می‌شوند، ‌بیان کرد: در این حوزه یک شرکت غیر دولتی در استان‌ها خواهیم داشت که مسئولیت آب و فاضلاب را به دنبال دارد.
وزیر نیرو با بیان اینکه احتمال تغییر نام شرکت‌های آب و ‌فاضلاب به شرکت آب وجود دارد، ‌ادامه داد: ‌خوشبختانه بخش قابل توجهی از راه‌کار بین بخشی را رفته ایم و شهرداری‌ها از سهام‌داران اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی هستند.
وی افزود: آمادگی تشکیل کارگروهی در شهر یزد را با مشارکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند شهرداری، شرکت آبفا، شرکت توزیع برق و ظرفیت دانشگاهی داریم تا این کارگروه پروژه‌هایی را تعریف کند که مشکلات شهر یزد در این حوزه را برطرف نماید.
اردکانیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش نیاز این موضوع نگاه کار مشترک است که باید برای تاب‌آوری و بالا بردن سازگار شدن با حوادث و اتفاقاتی که یکی از آنها کاهش نزولات جوی است و مانایی برای پایدار کردن زندگی در یزد است، به‌کار گرفته شود.
پس از پایان این نشست توسط وزیر نیرو یک اصله نهال در پارک میدان آزادی (باغ ملی) یزد کاشته شد.
‌گفتنی است دیدار با مسئولان استان، ‌شرکت در مراسم عزاداری حضرت امام حسین( ‌ع)‌، نشست با مدیران صنعت آب و برق، حضور در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و افتتاح چند پروژه عمرانی ازجمله برنامه‌های وزیر نیرو در سفر به استان یزد است.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات