مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری يزد خبر داد:

اختصاص 237 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره براي ايجاد اشتغال روستايي استان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در نشست كميته اشتغال بخش مركزي مهريز گفت: از منابع صندوق توسعه ملی مبلغ 237 میلیارد تومان تسهيلات کم‌بهره براي ايجاد اشتغال روستايي در استان جذب‌شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمد یارمند» در نشست كميته اشتغال بخش مركزي مهريز گفت: دغدغه دولت مبحث اشتغال و توسعه روستايي است كه با اجرای طرح‌های متنوع و اختصاص تسهیلات کم‌بهره به روستائيان، اشتغال فراگیر در روستاها را هدف‌گذاری کرده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بابیان اينكه رویکرد دولت تدبير واميد ايجاد اشتغال فراگیر با مشاركت حداكثري مردم در اقتصاد در روستاهاست؛ افزود: دولت در قالب این طرح 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص داده که سهم استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته جذب‌شده است.
وي در ادامه گفت: پنج بانک و صندوق عاملیت مشارکت پرداخت تسهیلات به روستاییان را بر عهده‌دارند و مبلغ 237 میلیارد تومان برای استان یزد در نظر گرفته‌شده است که افراد حقیقی و حقوقی در بخش‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي، صنايع و معادن كوچك، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، صنایع‌دستی و فعالیت‎های فرش دستباف، گردشگري و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از آن بهره‌مند‌می شوند.
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در ادامه با اشاره به اينكه آب، اشتغال و محیط‌زیست سه چالش عمده در توسعه روستايي است، خواستار هماهنگي و اتخاذ تدابير لازم در بين دستگاه‌های دولتي براي رفع اين مشكلات شد.
يارمند در پايان بيان كرد: در دولت تدبير و اميد براي توسعه روستاها اقدامات و خدمات بسيار زيادي براي روستائيان انجام‌گرفته شده است كه براي اولين بار در سال جاري ارزش‌افزوده روستاها از 20 درصد به 30 درصد افزایش‌یافته است و همچنين براي روستاهاي فاقد دهياري هم برنامه‌ها و اعتبارات خوبي در نظر گرفته‌شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات