استاندار یزد:

اداره کل استاندارد استان علاوه بر مسئولیت‌های سازمانی خود، به مسئولیت‌های اجتماعی نیز عمل کند

"‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد در دیدار با "حمید اشتری" معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: از سازمان استاندارد یزد انتظار داریم تا علاوه بر مسئولیت و وظیفه‌ سازمانی که دارد، نسبت به مسئولیت های اجتماعی هم توجه داشته‌ باشد تا از برند یزد و یزدی‌بودن مراقبت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در دیدار با "حمید اشتری" معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد کشور، با اشاره به تغییرات مدیریتی اداره‌کل استاندارد یزد، گفت: دوران مدیریت آقای ماجدی از بهترین دوران فعالیت اداره کل استاندارد استان بود و انعکاس ویژه فعالیت‌های‌ این اداره کل در رسانه‌ها نشان‌دهنده عملکرد خوب مجموعه همکاران استاندارد ‌است.
"طالبی" ادامه داد: تغییر مدیریت به خواست خود ایشان صورت گرفت وگرنه مدیریت ارشد استان خواستار ادامه استفاده از خدمات ایشان بود.
استاندار یزد با اشاره به معرفی " محمدرضا زارع" به عنوان مدیرجدید این سازمان، اظهار کرد: اگر صراحتاً بخواهم بگویم، نگاه مثبتی به اساتیدی که از دانشگاه وارد سیستم اجرایی می‌شوند ندارم و تجربه‌ استان در سال‌های گذشته در این خصوص مجموعاً خیلی موفق نبوده‌است.
وی افزود: با این ذهنیت با آقای زارع ملاقات نموده و گفتگو کردم و احساسم این بود که ایشان نسبت به بقیه متفاوتند و شاید این تفاوت به خاطر این است که علاوه بر دانشگاه و تدریس در کار اداری و اجرایی نیز بوده‌اند و یک‌دفعه وارد سیستم اجرایی نشده‌اند.
استاندار یزد در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مدیر کل جدید استاندارد استان نمونه موفقی به عنوان الگوی تغییر دیدگاه و انجام عملکرد مناسب باشد تا بتوانیم این الگو را به سایر مدیران و دستگاه ها نیز معرفی کنیم.
"طالبی" با اشاره به فعالیت‌های اداره کل استاندارد یزد اظهار کرد: نکته‌ای که باید در استان یزد مورد اهمیت قرار گیرد توجه به محصولات و تولیدات یزد به خصوص برند یزدی بودن است که از گذشته‌های دور در افکار عمومی عنوان شده و دارای اعتبار بوده است.
استاندار یزد همچنین افزود: واقعیت این است که عناوین و ارزشهای تاریخی نیز مثل همه چیزهای دیگر، اصالتشان در معرض خطر است و ما برای صیانت از اعتبار استان و حفظ این ارزشها همچنان مسئول هستیم.
وی ا‌دامه داد: بعضاً تولیدکنندگان ما در استان، به این بخش از مسئولیت خود نسبت به حفظ برند یزد توجه‌ ای ندارند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: به همین دلیل از سازمان استاندارد استان انتظار داریم تا علاوه بر مسئولیت و وظیفه‌ سازمانی که دارد، نسبت به  ایفاء مسئولیت اجتماعی خود نیز بکوشد.
استاندار یزد افزود: انتظار ما از این اداره کل نسبت به دیگر ارگان‌ها، انجام مراقبت و دقت بیشتر نسبت به حفظ اعتبار استان در زمینه محصولات صادراتی به خارج از استان و کشور است.
"طالبی" همچنین تصریح کرد: طرح این موضوع که محصولات صادراتی یزد دارای کیفیت خوبی نیست، اعتبار استان را زیر سوال می برد و امکان دارد واحدهای تولیدی زیادی از این موضوع ضربه بخورند.
وی با اشاره به بحث مواد غذایی و بطور مشخص شیرینی‌جات که مورد توجه زیاد مردم استان است، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه استان یزد در کشور در بحث دیابت و سرطان دارای رتبه بالایی است و از این منظر استان در معرض خطر جدی قرار دارد، شرایط به نحوی است که باید مراقبت بیشتری در حوزه مواد غذایی داشته باشیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود تاکید کرد: شاید در دیگر استان‌ها این چنین حساسیتی وجود نداشته‌ باشد اما انتظار داریم در یزد با توجه به شرایط موجود حساسیت‌ها افزایش پیدا کند تا در بحث کنترل و پیش گیری از بیماری‌ها و مقابله و  تهدیدهایی که در این حوزه داریم، کارهای اثرگذاری داشته باشیم.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات