استاندار یزد مطرح کرد :

ارائه آمار نادرست از پژوهش ها خود یک آسیب اجتماعی است

استاندار یزد گفت : اگر در پژوهش ها در حوزه آسیب اجتماعی ، شاخص هایی مغایر با مفاهیم رایج در جامعه در نظر گرفته شود و این آمار را ارائه کنیم موجب بروز مشکلات و خود آسیبی برای جامعه است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، رئیس بازرسی سازمان بهزیستی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
"سید محمد میرمحمدی" در این نشست اظهار داشت : در حوزه آسیب های اجتماعی یکی از کمبودهای اصلی جامعه ، نبود تحقیق و پژوهش است در حالی که دنیا بر پایه پژوهش و تحقیق در این زمینه  برنامه ریزی می کند .
وی ادامه داد : طبق گزارشات اعلام شده ، استان یزد در زمینه مبارزه با مواد مخدر ، در بین 31 استان کشور در رتبه دهم قرار دارد و این نشان از تلاش شایسته  مسؤولان استان در این زمینه است .
میرمحمدی با اشاره به آمارهای ارائه شده در زمینه اعتیاد و مهاجرت ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر در جامعه، افراد غیربومی به افراد مهاجر از استان ها یا کشورهای دیگر اطلاق می شود در حالیکه در آمارهای پژوهشی ، مهاجرت روستاییان به مرکز استان نیز مهاجرت تلقی شده که نامانوس با مفاهیم رایج جامعه است .
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : اگر شاخص های آماری با مفاهیم جامعه یکسان باشد ، نتیجه بهتری خواهیم گرفت و مردم نیز دچار سوء برداشت نخواهند شد .
میرمحمدی فراهم کردن بستر مشارکت مردم در مبارزه با آسیب های اجتماعی را یکی از موثرترین مسائل در این حوزه دانست و افزود : ایجاد یک زمینه مناسب برای اینکه مردم بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند ، یکی از ضروریات این حوزه است .
استاندار یزد با اشاره به تعدد عوامل آسیب‌زای اجتماعی در جامعه ادامه داد :  این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است و ایشان  نیز معتقد هستند که برگزاری جلسه و هم‌اندیشی در این زمینه با تاخیر انجام شده است .
وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به هر چیز آسیب‌زننده در جامعه هوشیار و نسبت به آن آمادگی داشته باشیم ضمن اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و سایر مسائل آسیب‌زننده، در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید، سیاست های توسعه صنعتی استان نسبت به گذشته کاملا متفاوت است و در حال حاضر ، تمرکز استان روی صنایع های تک ، الکترونیک و نیروهای خورشیدی است که برای فارغ التحصیلان ایجاد اشتغال کند، ارزش افزوده را افزایش دهد و درآمد بالایی را برای استان به وجود آورد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات