مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

ارتقای سواد سلامت جامعه لازمهٔ تحقق برنامه هاي حوزه سلامت است

«فخرالسادات خامسی هامانه» در جلسه هم‌اندیشی سند تحول سلامت روان گفت: براي تحقق برنامه هاي حوزه سلامت در استان، لازم است بر ارتقاي سطح سواد سلامت جامعه و افزايش آگاهي هاي عمومي در اين زمينه تلاش کرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه هم اندیشی سند تحول سلامت روان استان.
با اشاره به آسيب هاي اولويت دار در استان گفت: در كنار اين چند آسيب اولويت‌دار، بايد به وجود يا رشد مشكلات و جرائم ديگري چون سرقت، نزاع فردي و جمعي، خودكشي، مصرف مشروبات الكلي، كودك آزاري، همسرآزاري و... در جامعه توجه كرد و با توجه به شرايط كمي و كيفي و نرخ رشد هر يك، برنامه‌هايي كوتاه مدت و بلندمدت تدوين و اجرايي نمود.
خامسی هامانه ادامه داد: تحقق برنامه هاي سلامت روان در گرو موفقيت فعاليت ها و برنامه هاي كاهش و كنترل آسيب هاي اجتماعي در استان است.
وي گفت: سلامت روان، موضوعي چندبعدي و پيچيده است و عوامل اجتماعي فرهنگي و اقتصادي زيادي در ارتقاي آن نقش دارد.
دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: براي تحقق برنامه‌هاي اجتماعي، توجه به زيرساخت‌هاي اقتصادي و رفع موانعي چون بيكاري و برنامه‌ريزي جهت ايجاد فرصت هاي شغلي با توجه به ظرفيت‌هاي استان درحوزه هايي چون گردشگري، صنايع دستي و... يك ضرورت است.
لازم به ذکر است در این جلسه مطرح شد: سند سلامت استان روی سه عنوان برنامه‌ریزی شده که یکی از آنها برنامه سلامت روان است که این برنامه بر مبنای سه آیتم اعتیاد، حوزه اجتماعی و روان بحث می‌شود.
همچنین بیان شد: 450 میلیون نفر در جهان به نوعی به اختلالات روان‌پزشکی دچار هستند؛ یعنی از هر چهار نفر، یکی و شایع‌ترین اختلال روان‌پزشکی نیز مربوط به افسردگی است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات