نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

از ظرفیت خیر‌ین استان برای تامین مسکن مردم استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نشست انجمن خیرین مسکن ساز استان گفت: لازم است از ظرفیت خیران برای تامین مسکن مردم و نیازمندان استفاده شود.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌عصر یکشنبه ششم مرداد ماه، نشست انجمن خیرین مسکن ساز استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "‌کیومرث سلگی" ‌مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و اعضای هیئت مدیره انجمن در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به ارزشمند بودن فراهم ساختن مسکن برای جوانان و افراد نیازمند جامعه، بیان کرد: انجام فعالیت‌های خداپسندانه و خیرخواهانه بسیار ارزشمند است و باید با جذب بیشتر خیرین در این حوزه اقداماتی موثرتر صورت گیرد.
"آیت‌الله محمدرضا ناصری" ادامه داد: خوشبختانه خیرین یزدی در حوزه های مختلف اقدامات بسیار خوبی انجام داد‌ه اند و باید از این خیرین در هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان برای تامین مسکن مردم و نیازمندان بیشتر استفاده شود.
امام جمعه یزد افزود: ‌ایده و هدف حضرت امام خمینی(‌ره) در ایجاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدا این بوده که برای افرادی که واقعا توانایی خرید یا ساخت خانه را ندارند، مسکن ساخته شود و در اختیار آنها قرار گیرد.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: دولت به همراه موسسات مردمی مانند انجمن خیرین مسکن ساز باید حرکت گسترده ای را برای ساخت خانه اقشار کم درآمد آغاز کند ‌و زمینه پرداخت تسهیلات و وام های بانکی برای خانه دار شدن نیازمندان و جوانان را فراهم نماید.


ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای نیازمندان از سوی انجمن خیرین مسکن ساز


مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور نیز در این نشست با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن ساز در تمام استان‌ها و ١٢٠ شهرستان فعالیت می‌کند، از ساخت‌ ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط این انجمن برای نیازمندان خبر داد.
"‌کیومرث سلگی" ‌ادامه داد: عملکرد استان یزد در ارتباط با ساخت مسکن خیری خوب است ‌و یزد جزو استان‌های گروه الف کشور در این حوزه بوده است.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور افزود: یکی از مشکلاتی که الان در بحث انجمن خیرین مسکن ساز استان وجود دارد این است که تمام بار کار بر روی دوش انجمن مرکز استان قرار گرفته و در شهرستان‌ها انجمن نداریم.
سلگی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: لازم است در مدت شش ماه این انجمن در شهرستان‌های استان یزد که ظرفیت کار دارند، ایجاد شود تا فعالیت ساخت و ساز مسکن خیری در این شهرستان‌ها هم با قوت شروع شود.
در این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان به ارائه گزارش عملکرد انجمن به ویژه در یک سال گذشته پرداختند و زمینه همکاری دستگاه‌های مسئول استان در بخش مسکن در راستای تقویت فعالیت انجمن خیرین مسکن ساز استان بررسی شد.
گفتنی است انجمن خیرین مسکن ساز استان که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است توانسته در هشت پروژه بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی را به نیازمندان تحویل دهد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات