معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

استان یزد در ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی پیشتاز کشور است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استان یزد در ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در شرکت شهرک‌های صنعتی پیشتاز کشور ‌است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۱۱ شهریور ماه مراسم تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن صالحی نیا" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، جمعی از مسئولان و مدیران استان و فعالان اقتصادی در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم بیان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی است و شرکت شهرک‌های صنعتی توانسته است در رونق تولید نقش‌آفرین باشد و به ایجاد اشتغال با راه اندازی صنایع کوچک در تمام کشور کمک کند.
"محسن صالحی نیا" ادامه داد: از نیازهای اولیه صنایع وجود زیرساخت‌های لازم ‌است بنابراین استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به نفع صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی است و با این اقدام کمک قابل توجهی به آنها خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: استان یزد در ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی از استان های پیشتاز کشور است.‌
وی خاطرنشان کرد: برخی شهرک‌های صنعتی مشکلات زیرساختی دارند، ولی در استان یزد به لحاظ همکاری‌ مطلوب دولت و بخش خصوصی، با چنین مسائلی روبرو نیستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث توسعه، عمده توجه به الگوهای سایر کشورهاست درحالیکه با وجود نگاه همیشگی به مقوله توسعه و تحول، نمونه‌های موفقی همچون ‌شرکت شهرک‌های صنعتی یزد را در داخل کشور داریم.
صالحی نیا با بیان اینکه استان یزد در بسیاری شاخص‌های دیگر نیز پیشروست، ادامه داد: این استان در شاخص‌هایی مانند رقابت پذیری، ارزش افزوده، بهره‌وری، اشتغال موثر و صادرات سرآمد کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: ‌استان یزد در حال حاضر در دو شاخص صدور جواز تأسیس و گواهی کشف و بهره برداری که عمده آن نتیجه وجود زیرساخت‌های لازم در شرکت شهرک‌های صنعتی است در کشور رتبه برتر دارد.
وی افزود: ‌یزد علاوه بر اینکه در نصب و بهره‌برداری از ماشین‌آلات در رده استان‌های برتر است، بیش از سه برابر جمعیت استان سرمایه گذاری در تولیدات دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید بیش از ۸۰۰ قلم کالا و صادرات بیش از ۴۰۰ قلم آن به ۹۰ کشور ‌جهان بیانگر آن است که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان کم نظیر است.
صالحی نیا در پایان سخنان خود شاخص دیگر برتری یزد را خوشه‌های صنعتی این استان ذکر و خاطر نشان کرد: از این لحاظ سهم ‌این استان بالای پنج درصد است که همه اینها مدیون اعتماد مسئولان و نیروی انسانی بسیار خوب در مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی است.
گفتنی است در این مراسم از خدمات و تلاش های "سید‌مسعود عظیمی" مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد و "سیدعلی عز‌الدینی" به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی گردید.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات