مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:‌

استان یزد پیشگام مشارکت‌های مردمی مدیریت بحران در کشور باشد

به منظور ارائه گزارش از روند تاسیس، برنامه ها و اقدامات انجام شده توسط مسئولین کارگروه های سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استان نشست مشترکی با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیر کارگروه و مديركل مديريت بحران استاندار‌ی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، در این نشست "فخرالسادات خامسی ‌هامانه" ضمن ابراز خرسندی بابت انسجام کارگروه ها که از صاحب نظران حوزه های مختلف تشکیل گردیده، از "‌محمود شاکری شمسی" مديركل ‌مدیریت بحران استانداري به جهت وقت و اهمیتی که به سازمان های مردم نهاد در بحث کنترل و مدیریت بحران می دهد و همچنین سایر همکارانی که اعلام آمادگی نموده و دغدغه مند و با برنامه و احساس مسئولیت به این عرصه ورود کردند، قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که استان یزد در بحث مشاركت هاي مردمي مدیریت بحران در کشور پیشگام باشد.
وی همچنین پیشنهاد برگزاری یک نشست مشتر‌ک كارگروههاي سازمان هاي مردم نهاد مديريت بحران با معاونت‌هاي سياسي، امنيتي و اجتماعي و هماهنگی امور عمرانی استاندار جهت تبادل نظر بيشتر در اين زمينه را مطرح نمود.
در ادامه نشست، "محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: همگی از وضعیت کشور از لحاظ بحران های طبیعی از جمله آتش سوزی، زلزله، سیل، تصادفات، فرسایش خاک، سانحه هوایی و ... مطلعیم که جزو کشورهای نخست آمار مربوطه هستیم.
وی ضمن تأکید بر لزوم بررسی و آموزش عملکرد کشورهای پیشرفته در این زمینه ها به اهمیت موضوع حضور مردم در کنترل و مدیریت بحران ها اشاره نمود که این حضور می بایست با آموزش های مداوم موثرتر و سازمان یافته تر دنبال گردد؛ چرا که مردم یک محله به دلیل شناخت بیشتری که به مسایل دارند، در صورتی که آموزش دیده باشند می توانند بهترین کمک کننده ها باشند.
‌شاکری شمسی افزود: حلقه ارتباطی ما و مردم، شما سازمان های مردم نهاد هستید که مسئولیت آموزش های لازم را بر عهده دارید و یقینا کشور به سمن هایی مانند شما برای کنترل بحران نیاز دارد و لذا می بایست مدرسین خود را برای راه اندازی کارگاه آموزشی و تدریس آموزش های لازم به ما معرفی کنید.
در ادامه این نشست، مدیران سازمان های مردم نهاد در مورد برنامه ها و اقدامات انجام شده در سازمان های مربوطه در حوزه مدیریت بحران گزارش عملکرد ارائه دادند.

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات