استاندار یزد در نشست مشترک با مدیر عامل هلدینگ‌ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره):

استفاده بهینه کشاورزان یزدی از منابع آبی در اختیار جهت کشت و پرورش محصولات کشاورزی سازگار با اقلیم/ آب؛ یکی از بزرگترین دغدغه ها و مطالبات مردم استان/ آب انتقالی از دریا به استان یزد در بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و پر بازده و صنایع کم آب بر مصرف می شود/ از سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی کم آبخواه و دامداری پر بازده حمایت می‌کنیم

استاندار یزد با اشاره با به شرایط خاص آب و هوایی یزد، گفت: کشاورزان قناعت پیشه و سختکوشی یزدی از گذشته، از منابع آبی در اختیار استفاده بهینه کرده و اقدام به کشت و پرورش محصولات کشاورزی سازگار با اقلیم می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با بیان اینکه بررسی پیشینه یزد موید رقم خوردن بخشی از موفق های حوزه کشاورزی کشور در استان یزد است، گفت: از گذشته، یزدی ها با روحیه قناعت و سختکوشی خود از کمترین آب در دسترس خود، استفاده بهینه کرده و محصولات مورد نیاز خود را پرورش می دادند.
وی "آب" را یکی از بزرگترین دغدغه ها و مطالبات مردم استان دانست و اظهارداشت: با توجه به اهمیت این موضوع و در پرتو پیگیری های جدی انجام شده، ظرف مدت سه سال آینده، دولت مسئله آب در فلات مرکزی ایران را حل می کند.
استاندار یزد به تشریح آخرین وضعیت مسائل مربوط به انتقال آب از دریا به استان پرداخت و تاکید کرد: آب انتقالی به استان در بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و پربازده و صنایع کم آب بر مصرف خواهد شد.
وی در پایان یکی از مزیت ها و ظرفیت های یزد را کشاورزی، دامداری و شیلات دانست و تصریح کرد: آمار و ارقام موجود در حوزه کشاورزی یزد و قرارگیری در جایگاه های برتر کشوری در تولید برخی محصولات نشان از استفاده بهینه از منابع در اختیار علی رغم قرارگیری در منطقه کویری با اقلیم خشک است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات