استاندار يزد تأكيد كرد:

استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان در دوران پساتحريم

استاندار یزد گفت: دوران پساتحريم فرصت مغتنمي است كه نبايد نسبت به آن بی‌توجهی شود و ضروری است از تمام ظرفیت‌های استان در اين دوران براي جذب سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي و رونق اقتصادي استفاده كنيم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، شامگاه سه‌شنبه 24 آذرماه كارگروه اقتصادي استان یزد در راستاي بررسي فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در دوران پساتحريم با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استانداري، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومي استانداري، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی و جمعي از صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادي استان برگزار شد.
«سید محمد ميرمحمدي» در اين نشست با اشاره به فرصتي كه در دوران پساتحريم براي كشور و استان فراهم‌شده است اظهار داشت: بايد باهم انديشي راهكارهايي را پيدا كنيم كه بتوانيم زمينه جذب سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي را فراهم كنيم و با تحقق اين مهم چرخ اقتصاد استان باارزش افزوده بالا مؤثرتر به گردش درآيد.
وي ادامه داد: استان يزد در حوزه‌های صنايع و معادن، ميراث فرهنگي و گردشگري، فناوري و پژوهشي و انرژي خورشيدي از پتانسیل‌های بالايي براي سرمایه‌گذاری برخوردار است و بايد با اعتمادسازي زمينه اين سرمایه‌گذاری را فراهم كنيم.
ميرمحمدي افزود: نبايد از ظرفیت‌ها و وضعيت موجود استان نيز غافل شويم و با بسترسازی‌های لازم و مشخص نمودن پهنه‌های سرمایه‌گذاری در استان تسهيلات لازم را براي سرمایه‌گذاران فراهم كنيم.


توليد، محور اقتصاد مقاومتي


استاندار يزد گفت: توليد، محور اقتصاد مقاومتي است و اين اقتصاد به مفهوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است كه بايد در برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار گيرد.
وي افزود: واحدهاي توليدي و صنعتي موجود استان نيز با مشكلاتي روبرو هستند كه بايد واحدهاي فعال، نيمه فعال تعطيل شناسايي شوند و در جهت رفع مشكلات آن‌ها گام‌های اساسي برداشته شود، همان‌گونه كه در كارگروه رفع موانع توليد استان مسائل اين واحدهاي توليدي بررسی و حل می شود.
ميرمحمدي ادامه داد: واحدهاي توليدي و صنعتي كه در مرحله تكميل و ساخت هستند و به‌اصطلاح نیمه‌تمام می‌باشند نيز بايد شناسايي شوند و آن تعدادي كه از پيشرفت فيزيكي 80 درصد و بالاتر برخوردارند احصا، تا براي تکمیلشان اقدامات لازم انجام شود.
وي تصريح كرد: علت تعطيلي يا نيمه فعال بودن برخي از واحدهاي توليدي نيز به مديريت خود آن واحدها بازمی‌گردد كه لازم است در راستاي تقويت مديريت، افزايش بهره‌وری و تنوع محصولات مديران صنعتي استان از آموزش‌های موردنياز بهره‌مند شوند.
ميرمحمدي افزود: گاهي لازم است آن واحد توليدي و صنعتي كه با مشكل روبرو شده در توليدات خود تغيير روش دهد و از دانش روز و تكنولوژي مدرن برخوردار شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و مشوق‌های قانوني زمينه و بستر لازم براي سرمایه‌گذاری مطلوب در استان فراهم شود و در دوران پساتحريم وضعيت اقتصادي كشور و استان نسبت به وضع موجود بهبود يابد.
معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار يزد در اين نشست هم‌اندیشی گفت: لازم است دست‌اندازهای موجود در مسير سرمایه‌گذاری در استان رفع شود.
‹‹سید محمدرضا سید حسینی ›› ادامه داد: واحدهاي توليدي استان در دوران ركود شرايط سختي داشته‌اند كه بايد موردحمایت قرار گيرند زيرا اگر واحدهاي صنعتي استان كه داراي مشكل هستند حمايت شوند درنتیجه صنعتگر داخلي از وضع موجود رضايت خواهد داشت و اين رضايت موجب فراهم شدن اعتماد در سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي می‌شود.
گفتني است در ادامه اين جلسه هر يك از صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادي راهكارهاي موجود براي فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان در دوران پساتحريم را موردبحث و بررسي قراردادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات