دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان:

استفاده نکردن از کالای قاچاق به فرهنگ عمومی تبدیل شود

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان جلوگیری از تضعیف اشتغال داخلی و رکود اقتصادی کشور را مهم‌ترین دلیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای اداری فرمانداری شهرستان اشکذر با موضوع تبیین وضعیت قاچاق و بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با حضور دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
«احمد ترحمی» با بیان اینکه اقتصاد اکثر کشور‌ها با پدیدۀ قاچاق درگیر است، گفت: هیچ کشوری به اندازۀ کشور ایران به این شدت با این موضوع دست‌وپنجه نرم نکرده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا عبارتِ اصلی سخنان مسئولان کشور دربارۀ ساماندهی وضعیت اقتصادی است، افزود: بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر سه قوه موضوع مبارزه تبدیل به عزمی ملی شده که پیرو آن در 19 استان کشور که بیشترین حجم قاچاق کالا را دارند، قرارگاه ویژۀ مبارزه با قاچاق کالا تأسیس شده و از تمام توان دستگاه‌های نظامی و انتظامی در رابطه با مهار و کنترل قاچاق کالا بهره‌گیری شده است.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همۀاعضا با اقداماتی هماهنگ و منسجم در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تمام ظرفیت در حال اقدام هستند که خوشبختانه بازخورد اقدامات به عمل آمده در چهار ماهۀ نخست امسال کاملأ مشهود بوده است.
ترحمی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان بیان کرد: با توجه به قرارگیریِ استان در مسیر ترانزیتِ جنوب به شمال و به واسطه جلوگیری از بارانداز شدن استان، مبادی ورودی  به‌ویژه گلوگاه شهید مدنیِ مهریز به صورت مستمر تحت کنترل و نظارت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز است..
گفتنی است در ادامۀ این جلسه اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دربارۀ روش‌های ارتقای سطح آگاهی دستگاه‌های عضو کمیتۀ مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اشکذر تبادل‌نظر کردند.
 

Jalksjjidksjjk 1.jpg Jalksjjidksjjk 2.jpg Jalksjjidksjjk 3.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات