مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:

اصول و ارزش‌های اخلاقي در انتخابات رعايت شود

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با اشاره به اهميت اخلاق‌مداری در انتخابات گفت: لازم است اصول و ارزش‌های اخلاقي در انتخابات پيش رو رعايت شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز چهارشنبه 7 بهمن‌ماه پنجمين جلسه گروه ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين كميسيون در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در اين جلسه ضمن تبيين و تشريح اصول و ارزش‌های اخلاقي انتخابات اظهار داشت: رعايت اخلاق در انتخابات می‌تواند نقش مهمي در راستاي ارتقاي احساس امنيت و آرامش رواني در جامعه داشته باشد.
«مجيد جواديان زاده» ادامه داد: حضرت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و رئیس‌جمهوری اسلامي ايران همواره در فرمايشات و بيانات خود به رعايت اخلاق در انتخابات و پرهيز از هرگونه تهمت و افترا به داوطلبان و جریان‌های سياسي تأكيد داشته و دارند.
وي افزود: قانون‌گرایی، امانت‌داری، پاسخگويي و انتقادپذيري، هماهنگي و همدلي، مردم‌سالاری ديني، رقابت انتخاباتي در چارچوب نظام، پايبندي به قانون اساسي و خط حضرت امام خميني (ره)، حفظ منافع و امنيت ملي و احترام به انتخاب مردم ازجمله مهم‌ترین اصول حاكم بر انتخابات است كه بايد موردتوجه دست‌اندرکاران و ناظران انتخابات نامزدها و ستادهاي انتخاباتي، مطبوعات و رسانه‌ها و نخبگان و شخصیت‌های سياسي، اجتماعي و فرهنگي تأثيرگذار در انتخابات قرار گيرد.
جواديان زاده تصريح كرد: تشريح اخلاق انتخابات براي مردم و داوطلبان از طريق ائمه جمعه و جماعات، صداوسيما و رسانه‌های گروهي، تشويق مردم به مشاركت و حضور حداكثري در انتخابات، گسترش و تعميق احساس اعتماد بين ملت و دولت، پرهيز از بداخلاقی‌های انتخاباتي و تبليغاتي، تمكين نسبت به نتايج تأییدشده انتخابات و تأكيد بر وحدت كلمه پس از اتمام انتخابات ازجمله موضوعات و برنامه‌هایی است كه می‌تواند پيش از برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سطح استان برگزار و در اين محورها آموزش‌های لازم داده شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات