جوابیه مطلب درج شده در روزنامه پیمان یزد؛

اعتبارات حاصل از مولدسازی به تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی از جمله مجموعه سوارکاری اختصاص پیدا می کند/ در طرح مولدسازی دارایی های دولت، تنها بخش محدودی از مجتمع سوارکاری بفروش می رسد

با توجه به مطلب درج شده در روزنامه پیمان یزد با عنوان " دستان فاطمی در جیب سوارکاری؟" موارد ذیل برای استحضار و تنویر افکار عمومی منتشر می شود.

  1. مصوبه مولدسازی دارایی های دولت که به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) رسیده و تصمیم گیری در مورد آن، در هیاتی عالی رتبه مرکب از معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه صورت می گیرد، در حقیقت گامی بلند در راستای تحقق اصلاح ساختار بودجه و کمک بزرگی به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی بوده و مسلم است بودجه حاصل از مولدسازی اموال دولتی، کمک شایانی به پروژه های نیمه تمامی خواهد کرد که سالیان طولانی است به دلیل کسری بودجه های دولتی معطل مانده  که نمونه های آن را در پروژه های ورزشی در سطح استان یزد نیز به خوبی شاهد هستیم.
  2. مجتمع سوارکاری صفاییه نیز تنها اموال استان یزد در پروژه مولدسازی، به عنوان قانونی کشوری و الزام آور نیست و پروژه های دیگری نیز بر اساس همین قانون در طرح مذکور لحاظ گردیده است لیکن نکته مهم و حائز اهمیت در این رابطه آن است که بودجه حاصل از فروش این اموال، صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام استان یزد خواهد شد که اتفاقا یکی از همین پروژه های نیمه تمام، پروژه مجتمع سوارکاری مذکور است که ساخت بخشهای سالن زیبایی و اصلاح پیست و مانژ از آن جمله می باشد.
  3. لازم به تاکید است در مولدسازی مجمع سوارکاری صفاییه یزد، تنها 5 هکتار از 21 هکتار از کل این مجتمع، در طرح مولدسازی دیده شده و عملا بخش های مانژ و پیست مسابقات کورس به هیچ عنوان تغییر کاربری نخواهد داشت. این در حالی است که بر اساس قوانین بالا دستی کل زمین مذکور می باید در طرح ایجاد پروژه های نهضت ملی مسکن به کار گرفته می شد که اگر ورود شخص استاندار یزد در مسئله و مساعدت در ارائه زمین های جایگزین نبود، هم اکنون کاربری این زمین در حوزه ورزش استان قرار نداشت. 
  4. لازم به ذکر است عواید حاصل از فروش املاک مازاد، 100 درصد به استان بازگشت داشته و در همین راستا بودجه حاصل از مولدسازی املاک اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز، در تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی هزینه خواهد شد که یکی از این طرح ها احداث و تکمیل پیست کورس، مانژ پرش دربید و بخش های دیگری است که مستقیما با توسعه رشته اصیل سوارکاری در استان ارتباط دارد. بی تردید سوارکاری و صنعت اسب یکی از رشته های پرمخاطب و مهم برای مدیریت ارشد استان بوده و استاندار یزد نیز همواره به عنوان حامی مهم  ورزش و ورزشکاران بوده و تلاش مضاعفی را برای توسعه زیرساخت ها و مرتفع شدن موانع و مشکلات این حوزه به این حوزه معطوف داشته است.
  5. انتظار آن بود روزنامه پیمان یزد با سابقه طولانی و اصالتی ارزشمند در عرصه نشریات مکتوب استان و همچنین جناب آقای قادریان به عنوان خبرنگاری حقگو، صدیق و باسابقه در عرصه های ورزشی قبل از انتشار مطلبی با تیترهایی که اجحاف در حق حقیقت و راستی است، نسبت به طرح پرسش و مسئله از مقامات مسئول نموده تا نسبت به انتشار گزارش با تیتری که می تواند مصداق تشویش اذهان عمومی باشد اقدام ننماید.

موفقیت تمامی خبرنگاران خدوم و باسابقه و متخصص استان در مسیر دفاع از حقوق مردم شریف استان را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

 

​​​​​​​

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات