معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

اعتباربخشی به جایگاه استانداردپشتوانه رونق اقتصادی کشور است/ جدیت در حفظ برندهای تجاری یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست تخصصی با فعالان حوزه استاندارد بر جدیت و دقت نظر در حفظ برندهای تجاری و باسابقه استان یزد تأکید کرد و اعتباربخشی به جایگاه استاندارد را پشتوانه رونق اقتصادی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست با فعالان حوزه استاندارد و تجلیل از برگزیدگان این عرصه افزود: یکی از روزهای دهه مبارک فجر به نام اقتصاد مقاومتی مزین است که نشان از اهمیت این موضوع است که ارائه تسهیلات حمایتی از فعالیت‌های دانش‌بنیان و باور جوانان می‌تواند مسیر تحقق این امر را هموار سازد.
 «علی زینی وند» بیان کرد: به‌تناسب سابقه و جایگاه مثبت استان یزد در موضوع تجارت و اقتصاد شایسته است که از این برند مهم، خصوصاً در جایگاهی که صاحب اسم‌ورسم است مراقبت شود تا تائیدی باشد بر کارهای بزرگ و مهمی که در حوزه استانداردسازی و اقتصاد می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: استاندارد نامی آشنا در عرصه روابط تجاری و روابط انسانی دنیا است و جزو اولین نهادهایی است که در جهان شکل می‌گیرد، بر همین مبنا باسابقه حدود صدساله ایرانیان در عرصه تجارت بین‌الملل، حفظ این میراث ضرورت دارد.
زینی وند گفت: به لحاظ اهمیت استاندارد باید بتوانیم فرهنگ‌سازی در این حوزه را به‌صورت همه‌جانبه دنبال کنیم تا هرکه نام استاندارد ایران را چه در داخل و چه در خارج می‌بیند با اطمینان خاطر و آرامش آن کالا را مصرف کند، درواقع تحقق این امر پیروزی بزرگی برای توسعه ایران است.
وی افزود: اگر در مواردی قوانین نیاز به اصلاح و حمایت قوی‌تر برای تقویت جایگاه استاندارد کالا دارد، باید شناسایی و برای حل آن رایزنی کنیم زیرا استفاده نادرست و جعل این آرم با آینده، امنیت و نام کشور سروکار داشته و به آن ضربه می‌زند، بنابراین باید با جاعل و سوءاستفاده کننده از این موضوع برخورد جدی، پشیمان کننده و عبرت‌آموز صورت گیرد.
وی ادامه داد: علامت استاندارد با سلامت و امنیت روانی انسان‌ها از یک‌سو و از سوی دیگر با آینده و خوش‌نامی کشورها گره‌خورده است و جایگاه بسیار مهمی دارد درواقع اعتبار این موضوع رونق اقتصادی کشور را در پی دارد.
زینی وند ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم به سازمان اقتصاد جهانی بپیوندیم که در پایه‌های اقتصادی نام کالاها و محصولاتمان به خوش‌نامی بدرخشد و قدرت رقابت داشته باشند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار بیان کرد: یزد برندهای زیادی ازجمله ترمه و شیرینی دارد و نباید به‌سادگی از کنار کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت این حوزه گذشت و ضرورت دارد به‌صورت جدی این موضوع در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
زینی وند افزود: کالاهای بی‌کیفیت و واحدهای تولیدی که بدون دانش و تخصص فعالیت می‌کنند نباید موردحمایت قرار گیرند زیرا مردم طالب کیفیت و دوام کالا هستند و بازارهای امروز عرصه شناخت عرضه و تقاضا است و باید به این سمت حرکت کنیم.
معاون استاندار یزد گفت: ما از استاندارد حمایت می‌کنیم و رسانه ملی و مطبوعات نیز درزمینه فرهنگ و اعتمادسازی باید به‌صورت جهادی ورود پیدا کند به حدی که حتی در دوره‌افتاده‌ترین مناطق افراد مصرف‌کننده کالایی با آرم استاندارد باشند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات