افتتاح پنج سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی با حضور وزیر نیرو در استان یزد

با حضور "‌رضا اردکانیان" وزیر نیرو و "‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد پنج سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی در شهرهای یزد، اردکان، هرات، ابرکوه و زارچ به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ساخت مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور "رضا اردکانیان" وزیر نیرو دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و جمعی از مسئولان و مدیران استان پنج سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی در استان یزد افتتاح شد.
این سامانه‌ها با هدف اطمینان از غیر فعال‌سازی تمام ارگانیسم‌های مضر، عدم تشکیل ترکیبات مضر، جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های احتمالی در شبکه‌های فرسوده یا آسیب دیده و با اعتباری بالغ بر ‌26 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
این پنج سامانه در مجموع توانایی گندزدایی دو هزار و 140 لیتر بر ثانیه آب به روش الکترولیز نمک کلرید سدیم  را دارند که  این میزان در هر کدام از شهرها به صورت مجزا، یزد 1500 لیتر بر ثانیه، اردکان 300 لیتر بر ثانیه، هرات 140 لیتر برثانیه، ابرکوه 100 لیتر بر ثانیه و زارچ  100 لیتر بر ثانیه آب می‌باشد.
این روش به عنوان یکی از روش‌های نوین و ایمن گندزدایی آب، جایگزین سیستم‌های گندزدایی گاز کلر شناخته می‌شود که از شروع تا پایان مرحله تولید، سیستم کاملا ایمن بوده و نیروی کار با هیچ گونه ماده شیمیایی در تماس نیست.
این سامانه دارای مزایایی از جمله ایمنی بالا نسبت به سیلندرهای گاز کلر، راه اندازی بسیار آسان و راحت و صرفه اقتصادی به نسبت گاز کلر و پرکلرین می‌باشد. همچنین با حضور وزیر نیرو و استاندار یزد عملیات اجرایی ساخت مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب یزد با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال از محل تبصره سه آغاز شد.
گفتنی است در سفر وزیر نیرو به استان یزد ۳۴ پروژه آب و برق با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات