در هفته سی و هفتم پویش «هر هفته الف-ب- ایران» صورت گرفت:

افتتاح چهار طرح صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان

هفته سی و هفتم پویش «هر هفته الف-ب- ایران» به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور وزیر نیرو، استاندار یزد و جمعی از مسئولین استان به منظور افتتاح چهار طرح صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، هفته سی و هفتم پویش «هر هفته الف-ب- ایران» به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور وزیر نیرو، استاندار یزد و جمعی از مسئولین استان و به منظور افتتاح چهار طرح صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برگزار شد.


مدیریت موثر استان یزد به منظور  توسعه زیرساخت های حوزه آب و برق


رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این نشست، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای توسعه و ارتقاء زیرساخت های صنعت آب و برق گفت: خوشبختانه استان یزد یکی از مستعد ترین استان ها برای سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های تجدید پذیر بالأخص نیروگاه های خورشیدی است.
وی تصریح کرد: تاکنون اتفاقات خوبی به مدد مدیریت صحیح  نماینده عالی دولت، مسئولین استان، استقبال سرمایه گذاران و حمایت مردم در راستای توسعه زیرساخت های صنعت آب و برق صورت گرفته است.
دکتر اردکانیان با بیان اینکه برای بهره برداری از طرح های امروز استان یزد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، اظهارداشت: این موضوع ، نشانه روشنی از وجود زیر ساخت مناسب برای سرمایه گذاری بیشتر در استان و استفاده از منابع زیر زمینی، سازگار شدن با کم آبی و حفظ تمدن در این استان مهم و برجسته کشور است.
وی ادامه داد: امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان یزد، دل مشغولی های مردم این سامان در زمینه تامین آب پایدار نیز به زودی مرتفع شود.
وزیر نیرو با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها و حرکت های غیرقانونی در مسیر تامین آب موردنیاز مردم که یکی از اصلی‌ترین طرح‌های کشور در زمینه تامین آب شرب است، خاطرنشان کرد: قطعاً با اندک افرادی که پا بر روی همه‌ی چارچوب‌های اخلاقی می‌گذارند و تامین آب شرب مردم را دچار مشکل می‌کنند، برخورد می شود و این حرکات تکرار نخواهد شد.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امسال در قالب پویش هر هفته الف.ب ایران ۳۳ پروژه نیروگاهی در دست اقدام و افتتاح داریم که با احتساب پروژه امروز، تاکنون ۲۱ طرح در این حوزه به ثمر رسیده و امیدواریم تا پایان سال ۱۲ نیروگاه دیگر نیز افتتاح و وارد مدار بهره برداری می شود.


رونق جریان سرمایه گذاری در مناطق محروم استان در گرو توسعه زیرساخت های حوزه برق/ پویش هر هفته الف. ب ایران، مایه سرزندگی و شادابی پروژه های حوزه آب و برق


دکترطالبی، استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات و فعالیت بسیار خوبی در زمینه توسعه شبکه برق استان یزد صورت گرفته ، گفت: خوشبختانه کارهای بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری در بخش توسعه زیرساخت برق استان یزد انجام شده که نتیجه آن قراری گیری استان در جایگاه اول مصرف برق صنعتی کشور است.
وی پویش هر هفته الف. ب ایران را مایه ی سرزندگی و شادابی پروژه های مختلف به ویژه پروژه های حوزه آب و برق دانست و اظهارداشت: استان یزد نیز در قالب این پویش پروژه های قابل توجهی را افتتاح  کرده که نمونه آنها پروژه های افتتاحی امروز بوده که حجم زیادی از طرح های قابل افتتاح وزارت نیرو را به خود اختصاص داده است.
دکتر طالبی ادامه داد: در حال حاضر برای توسعه شبکه برق استان نیازمند حمایت بیشتر وزارت نیرو در اختصاص نقدینگی هستیم، که انشالله مورد توجه قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به کمبود زیر ساخت های برق در بعضی از مناطق استان یزد، تصریح کرد: این کمبود در شهرستان های بافق، بهاباد و خاتم به عنوان یک مانع جدی در سرمایه گذاری مطرح شده  که خواستار تصویب ایجاد نیروگاه های حرارتی و نیروگاه خورشیدی در این سه شهرستان به منظور تعمیم جریان سرمایه گذاری کنونی استان به شهرستان های کمتر برخوردار هستیم.
وی در ادامه به ظرفیت های خوب استان یزد در بحث نیروگاه های خورشیدی اشاره و خاطرنشان کرد: این آمادگی در بخش خصوصی و سرمایه گذاران وجود دارد که با  حمایت وزارت نیرو شرایط بهتری برای سرمایه گذاری در نیروگاه ها و به ویژه  نیروگاه های خورشیدی رقم بزنند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به روحیات و زمینه های بسیار خوبی که در فرهنگ استان یزد در زمینه مصرف بهینه انرژی وجود دارد این استان آمادگی دارد که به عنوان پایلوت کشور در بهینه سازی مصرف انرژی اقداماتی را سامان دهد.
وی در پایان یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی برای آینده استان یزد را، مسئله تامین آب شرب برشمرد و خواستار حمایت وزارت نیرو در کمک به رفع این نگرانی ها شد.
شایان ذکر است در این هفته از پویش، ۴ پروژه در استان یزد و ۲ پروژه در استان کرمان به بهره برداری رسیدند که نیروگاه خورشیدی امید چادرملو با ظرفیت ۱۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیارد تومان، توسعه ترانس دوم ۶۳/۲٠ کیلوولت سرو اردکان با ظرفیت ۴۰ مگاولت‌ آمپر و سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان، اصلاح و بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۱۴.۷ میلیارد تومان و همچنین برق‌رسانی به شش روستا با جمعیت ۱۳۸ خانوار با اعتبار ۳.۲ میلیارد تومان، طرح‌های افتتاح شده استان یزد در این مراسم بودند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات