افزایش آمار بستری های کرونایی در استان/ بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور کارمندان دولتی و کارگران کارخانه ها در محل کار منوط به داشتن کارت واکسیناسیون است/ واکسیناسیون شرط ستاد ملی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس از اواسط آبان ماه/ اقدامات موثر در جهت اقناع سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا صورت گیرد

استاندار یزد با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس این مصوبات، حضور کارمندان دولتی و کارگران کارخانه ها در محل کار منوط به داشتن کارت واکسیناسیون است و شرط حضور دانش آموزان در کلاس درس از اواسط آبان ماه واکسیناسیون است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در استان در حوزه مدیریت اپیدمی کرونا، گفت: در کنار همه آسیب هایی در گذر از پنج موج کرونا به بخش سلامت یزد وارد شده اما این استان توانسته جایگاه قابل قبولی را در بحث مدیریت کرونا در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، تصریح کرد: نمودارهای آمار مبتلایان به کرونای استان گویای این است که در حال ورود به موج ششم کرونا هستیم با این حساب ضروری است تمام توان خود را در جهت کاهش ارتفاع موج و کمترین آسیب به سلامت مردم و بخش های مختف استان بکار بگیریم.
استاندار یزد با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون استان بسیار بهتر از سایر استان ها و بالاتر از متوسط کشوری است، اظهارداشت: علت افزایش آمار مبتلایان به کرونای استان نسبت به برخی از استان ها؛ با وجود وضعیت مناسب در امر واکسیناسیون، کاهش سطح رعایت پروتکل ها به زیر 50 درصد است.
دکتر فاطمی با اشاره به ریزش 10 درصدی آمار دریافت کنندگان دز دوم واکسن کرونا، بیان کرد: این افراد دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند اما برای تزریق دز دوم آن اقدام نکرده اند این در حالی است که به اظهار کارشناسان بدن افراد دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن به ایمنی قابل قبولی می رسد.
استاندار یزد به  لزوم اقناع سازی مردم در خصوص انجام واکسیناسیون و پرهیز از ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌ها پرداخت و گفت: در زمینه مدیریت افکار عمومی باید یک اقدام عالمانه کارشناسانه انقلابی با حضور دستگاه های ذی ربط در خصوص اهمیت تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی با استناد به تحقیقات علمی و پژوهشی انجام شود.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اصل بازگشایی مدارس و برگزاری حضوری کلاس ها اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه درصد واکسیناسیون دانش آموزان استان در مدت دو هفته از 17-16 درصد به 57 درصد رسیده و لازم است واکسیناسون دانش آموزان تا نیمه آبان ماه براساس آیین نامه 06 تکمیل شود.
استاندار یزد شرط حضور در کلاس های حضوری را بر اساس مصوبات ستاد کرونا واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده های آن ها دانست و اظهارداشت: با مدارسی که خارج از چارچوب تعیین شده عمل کنند، برخورد می شود.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت نظارت بر رعایت پروتکل ها در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: در این راستا معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری با مدیران دستگاه های مرتبط با مجموعه های پرتردد نظیر ترمینال، فرودگاه و راه آهن جلسه گذاشته و بر اهمیت موضوع تاکید کرده و شخصا بازدید های سرزده ای را از این مجموعه ها به عمل آورد.
وی به لزوم برگزاری جلسه ویژه ای توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی، در راستای تبیین ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن در مجموعه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگران در واحدهای صنعتی باید منوط به تزریق واکسن باشد همچنین فعالیت اصناف مرتبط با مواد غذایی مشروط به دریافت هر دو دز واکسن کرونا است، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری بعمل می آید.
استاندار یزد در ادامه فعالیت کارمندان در مجموعه های اداری را ملزم به داشتن کارت واکسن دانست و افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که از ورود کارمندان بدون واکسن به ادارات دولتی ممانعت شود و در صورت حضور، برای آن ها غیبت رد می شود.
دکتر فاطمی در پایان بر تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی، حضور پر رنگ تر نیروی انتظامی در حوزه مدیریت کرونا، پایش روزانه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از سطح روستاها تا بخش ها و مرکز شهرستان ها توسط فرمانداران و انجام اقدامات موثر در جهت اقناع سازی مردم درباره رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات