جانشین رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی یزد در حاشیه یازدهمین جلسه کارگره کاهش تصادفات جاده استان خبر داد:

افزایش ۳ درصدی مسافر نوروزی در سوم فروردین

جانشین رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان یزد گفت: آمار اسکان مسافران نوروزی یزد در سوم فروردین امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که نسبت به آمار مسافران اسکان‌یافته در روز سوم فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

محمدجواد ابوالحسینی با اشاره به آمار مسافران نوروزی در استان یزد گفت: از ۲۴ اسفندماه همزمان با آغاز طرح نوروزی اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی تا پایان روز سوم فروردین‌ماه دقیقا ۱۸۰ هزار و ۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان شامل اقامتگاه‌های موقت و دائمی از جمله هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، مدارس، خوابگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات اسکان پیدا کردند.

وی ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی یزد به صورت مطلق در سوم فروردین امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که نسبت به آمار مسافران اسکان‌یافته در روز سوم فروردین ۱۴۰۲، با ۳۸ هزار و ۱۴۸ نفر بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان یزد ادامه داد: تردد شمارهای نصب شده در ورودی‌های استان بیش از ۱۵ درصد رسوب مسافر استان یزد را نشان می‌دهد بر این اساس ۱۵ درصد افزایش ورودی و ۵ درصد کاهش خروجی در استان ثبت شده و یزد بعد از استان خوزستان بیشترین رسوب مسافر را از نظر درصدی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان یزد نیز گفت: ۱۰۳ هزار و ۲۳۵ نفر تا پایان روز سوم فروردین از اماکن تاریخی استان یزد بازدید داشته‌اند.

ابوالحسینی عنوان کرد: به صورت عمومی رضایت مردم و مسافران نوروزی را از نظافت و پاکیزگی شهر و استان یزد را شاهد هستیم و‌ از مهمان‌نوازی و مهمان‌پذیری مردم دارالعباده سخن می‌گویند و برای افرادی که قصد سفر در نیمه دوم تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر دارند یزد می‌تواند یکی از مقاصد سفر آنها باشد و این استان پذیرای همه مسافران از اقصی نقاط کشور است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات