رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

اقتدار مجلس شورای اسلامی برای گذر از مشکلات مؤثر است / برگزاری انتخابات با مشارکت معتمدین مردمی باعث افتخار نظام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد وضعیت اقتصادی کشور را ناشی از سوء مدیریت‌های گذشته و تحریم‌های ظالمانه دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات سالم و باشکوه و تشکیل مجلسی مقتدر در ایجاد آرامش و گذر از مشکلات و تنش‌های سیاسی و اقتصادی مؤثر باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، روز سه‌شنبه 22 دی‌ماه، نشست مشترک رئیس ستاد انتخابات استان و دبیر ستاد انتخابات استان با هیئت‌های اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان اردکان برگزار شد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران این است که انتخابات، به دست مردم و با مشارکت معتمدین مردمی به‌عنوان اعضای هیئت اجرایی برگزار می‌شود.
«محمدعلی طالبی» با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری در کشورهای منطقه و نیز موقعیت حساس کشور در نظم جدید بین‌المللی اظهار داشت: انتخابات در طول تاریخ پس از انقلاب و در ادوار مختلف، همواره در موقعیت‌های حساسی برگزارشده است؛ امانگاه به مسائل داخلی و منطقه‌ای در شرایط کنونی، ما را به این نتیجه می‌رساند که در موقعیت بسیار خطیر و حساسی قرار داریم.
 وی افزود: اقدامات ضد ایرانی برخی کشورهای منطقه و عزم جزم آن‌ها برای عدم دست‌یابی ایران به موقعیت جدید خود در عرصه بین‌الملل، حساسیت انتخابات پیشرو را دوچندان کرده و ضروری است با انتخاب نمایندگانی برآمده از رأی و حضور حداکثری مردم، ثبات و امنیت را برای کشور به ارمغان بیاوریم.
 رئیس ستاد انتخابات استان، انتظار از هیئت‌های اجرایی را برگزاری باشکوه و قانون‌مند انتخابات دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: تأکید مسئولان نظام در همه‌ رده‌ها ازجمله ریاست محترم جمهوری، وزارت کشور و شورای نگهبان، برگزاری بدون خدشه و شائبه انتخابات است و امیدواریم بتوانیم امانت‌دار خوبی برای رأی مردم باشیم.
 طالبی گفت: بار اصلی برگزاری انتخابات بر دوش هیئت‌های اجرایی است و رعایت بسیاری از نکات قانونی مستلزم آگاهی دقیق اعضای این هیئت‌ها از وظایف خود است. وی اظهار داشت: آموزش و در کنار آن، تعامل و هم‌اندیشی اعضای هیئت‌های اجرایی در برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند مؤثر است.
 وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هیئت‌های اجرایی را فراهم آمدن فرصتی برای رفع ابهامات و استفاده از تجارب معتمدین در دوره‌های گذشته عنوان نمود.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اصل مهم بی‌طرفی در انتخابات تأکید کرد: حساسیت‌ها و تنش‌ها درروند انتخابات، به دلیل برخی منافع سیاسی بروز کرده و گاهی منجر به بداخلاقی انتخاباتی در رسانه‌ها می‌شود. وی افزود: ما وظیفه داریم بدون توجه به حاشیه‌ها و بهانه‌جویی‌ها، زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم و اعتماد عمومی را به‌عنوان سرمایه‌ای برای پرشورشدن انتخابات فراهم آوریم.
 رئیس ستاد انتخابات استان یزد، از هیئت‌های اجرایی خواست با پرهیز از هرگونه جانب‌داری، از موقعیت و نفوذ خود به‌عنوان معتمدین مردم برای مشارکت پرشور آحاد جامعه استفاده نمایند. وی حضور حداکثری مردم را مایه‌ی اعتبار کشور خواند و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات، وظیفه‌ و حق همه اشخاص و گروه‌ها است.
این مقام مسئول، تجارب برگزاری انتخابات توسط فرمانداران و بخشداران در استان و شهرستان اردکان را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: تا امروز از فعالیت همه‌ی فرمانداران و بخشداران در این زمینه رضایت کامل داریم و به حاشیه‌سازی‌های بعضی رسانه‌ها و اشخاص توجهی نخواهیم کرد.
فرماندار اردکان نیز در این نشست، با تقدیر از همکاری هیئت‌های اجرایی و نظارت گفت: انتخابات پیش‌رو، آزمون بزرگی برای ماست و مردم ما همچون ادوار گذشته با حضور گسترده خود، تمام دسیسه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را نقش بر آب خواهند کرد.
«حسین اسماعیلی» با اشاره به این‌که برنامه‌های انتخاباتی این شهرستان طبق برنامه زمان‌بندی پیش رفته است؛ بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی افراد، جریان‌ها و رسانه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: هیئت‌های اجرایی و نظارت از معتمدین مردم و نظام هستند و خروجی جلسات آن‌ها، وحدت است؛ اما متأسفانه همواره و در همه دوره‌ها معدودی از افراد نیز وجود دارند که بخواهند پشت نقاب انتقاد سنگر گرفته و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند.
وی با هشدار مجدد در خصوص این فعالیت‌ها، اظهار داشت: قانون انتخابات در این زمینه بسیار روشن است و با این‌گونه بداخلاقی‌ها برخورد خواهد شد.
وی بحث آموزش را در انتخابات بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش، سرمایه است و با آموزش، هیچ شائبه‌ای که ناشی از برداشت‌ها و سلیقه‌های شخصی درروند انتخابات باشد؛ پیش نخواهد آمد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات